Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 20:05
  #1
Avstängd
Sakrasontos avatar
Jag tycker att detta är bekymmersamt då jag själv har stått för kostnaden på mina mjukvaror, dock används iMacdatorn på arbetet av fler som komponerar, dock först nu har jag verkligen blivit orolig tills mods för att mina licenser används som snålskjuts i smyg.

Är det så enkelt som jag tror att det är för andra att komma åt licenserna på sina konton (Alla är admins) och har ni några riktigt smidiga knep att ta till för att försäkra att inget används förutom för mig?
Jag har en extern hårddisk, dock så kan man inte installera alls många program på den utan dem flesta måste finnas på hårddisken som har operativsystemet.

Jag använder mycket Kontakt, helt enkelt allt inom Komplete Ultimate, flertalet Waves pluggar och lite Izotope och några mindre.
Har även planer att inhandla fler men detta är något som lurar som en klump i magen.
Citera
2017-08-13, 20:08
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Varför i helvete har du egna privata licenser på din arbetsdator?
Citera
2017-08-13, 20:12
  #3
Avstängd
Sakrasontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Varför i helvete har du egna privata licenser på din arbetsdator?
Då jag får stå för plugins själv så har det blivit den vägen, men jag förstår att det faller rätt hårt redan där.
Svårt att vara utan dem så jag tog risken, men finns det inga vägar ut så får jag överväga att plocka bort allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback