Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 19:39
  #1
Medlem
Ratozs avatar
Jag upplever att för många diskussioner både här och på andra håll lusas ner av intollerans mot det motsatta könets egenheter.

Vad kan vi göra för att sprida tollerans inför de könsskillnader som på sin höjd är irriterande men knappast är ett samhällsproblem?

Som exempel kan jag nämna när jag anser att kvinnor sminkar sig för mycket. Här borde jag istället för att reta upp mig ta ett steg tillbaka och tollerera beteendet.

Vad har ni för onödiga hang ups på det motsatta könet? Hur kan ni hantera det bättre och visa mer tollerans?
Citera
2017-08-13, 20:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Jag upplever att för många diskussioner både här och på andra håll lusas ner av intollerans mot det motsatta könets egenheter.

Vad kan vi göra för att sprida tollerans inför de könsskillnader som på sin höjd är irriterande men knappast är ett samhällsproblem?

Som exempel kan jag nämna när jag anser att kvinnor sminkar sig för mycket. Här borde jag istället för att reta upp mig ta ett steg tillbaka och tollerera beteendet.

Vad har ni för onödiga hang ups på det motsatta könet? Hur kan ni hantera det bättre och visa mer tollerans?
Tänk på att det ofta är krav ställda av samhället som får personer av ett visst kön att bete sig på ett visst sätt. Till exempel att om samhället säger att kvinnor ska se ut på ett visst sätt, får samhället skylla sig självt om det leder till att kvinnor lägger en massa tid på att sminka sig.
Citera
2017-08-13, 20:30
  #3
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Till att börja med måste du stava tolerans rätt, annar kommer det bara att hamna fel.

Sedan finns det tyvärr inte utrymme för tolerans så länge feminismen är den dominerande ideologin i politiken. Feminism göds av intolerans.
Citera
2017-08-13, 20:42
  #4
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Till att börja med måste du stava tolerans rätt, annar kommer det bara att hamna fel.

Sedan finns det tyvärr inte utrymme för tolerans så länge feminismen är den dominerande ideologin i politiken. Feminism göds av intolerans.

Jag har plats för tolerans trots att det är som du säger. Kanske finns fler med mig.

Stavning är inte min starkaste sida är jag rädd.
Citera
2017-08-13, 20:57
  #5
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Jag har plats för tolerans trots att det är som du säger. Kanske finns fler med mig.

Stavning är inte min starkaste sida är jag rädd.

Nu tog jag inte upp stavningen för att hävda att några svaga sidor hos dig utan för att jag hoppades att du skulle korrigera den i trådrubriken.

Ja det är svårt med Tolerans. Enda sättet att göra något är att själv visa tolerans, men man kan inte förutsätta att få det tillbaka.

Vad gäller könsfrågan är den för politiskt infekterad i Sverige för att ge plats åt tolerans. Det får man utöva i andra sammanhang.
Citera
2017-08-27, 06:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Jag upplever att för många diskussioner både här och på andra håll lusas ner av intollerans mot det motsatta könets egenheter.

Vad kan vi göra för att sprida tollerans inför de könsskillnader som på sin höjd är irriterande men knappast är ett samhällsproblem?

Som exempel kan jag nämna när jag anser att kvinnor sminkar sig för mycket. Här borde jag istället för att reta upp mig ta ett steg tillbaka och tollerera beteendet.

Vad har ni för onödiga hang ups på det motsatta könet? Hur kan ni hantera det bättre och visa mer tollerans?
Fast det är ju inte tolerans över könsgränserna, snarare så särbehandlar du kvinnor och tar hänsyn till deras intresse för smink, eller skulle du visa samma tolerans för en sminkad man?
Citera
2017-08-27, 06:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkinsoninScience
Tänk på att det ofta är krav ställda av samhället som får personer av ett visst kön att bete sig på ett visst sätt. Till exempel att om samhället säger att kvinnor ska se ut på ett visst sätt, får samhället skylla sig självt om det leder till att kvinnor lägger en massa tid på att sminka sig.
Och hur förklarar du då trenden med piercingar i ansiktet på kvinnor? Män varken gillar eller kräver det.
Citera
2017-08-27, 14:28
  #8
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast det är ju inte tolerans över könsgränserna, snarare så särbehandlar du kvinnor och tar hänsyn till deras intresse för smink, eller skulle du visa samma tolerans för en sminkad man?

Tolerans betyder att tolerera en olikhet, inte att förespråka likhetsnorm som du tycks tro.

Huruvida jag tolererar att en man ägnar sig åt något kvinligt eller ej har visserligen med tolerans att göra, men inte mellan könen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback