2017-08-13, 14:00
Medlem
Hej

Jag undrar om det finns någon som har koll på vilken bank som ger bra ränta på sina bankkonton?

Fick förslag hos Swedbank på 0.15 ränta om jag binder pengarna i 6 månader.
Citera
2017-08-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snolinga
Hej

Jag undrar om det finns någon som har koll på vilken bank som ger bra ränta på sina bankkonton?

Fick förslag hos Swedbank på 0.15 ränta om jag binder pengarna i 6 månader.

Du ska ju titt på helheten. Finns det någon mening i att ha 0.15 om banken tar höga avgifter på allt annat? Jag skulle aldrig använda varken Swedbank eller SEB. Swedbank är muslimernas bank.
Citera
2017-08-13, 14:14
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Swedbank är muslimernas bank.

Men muslimska banker får väl inte ta ut ränta? Men jag förstår vad du menar, Swedbank är bidragsbanken och white trash-banken.

Du bör nog välja någon av de där nischbankerna för bästa räntan, t.ex. Hoistspar, www.hoisspar.se, har t.ex 0,75% på sina rörliga konton och binder du pengarna en tid är de många förmånliga erbjudanden.
Citera
2017-08-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Men muslimska banker får väl inte ta ut ränta? Men jag förstår vad du menar, Swedbank är bidragsbanken och white trash-banken.

Du bör nog välja någon av de där nischbankerna för bästa räntan, t.ex. Hoistspar, www.hoisspar.se, har t.ex 0,75% på sina rörliga konton och binder du pengarna en tid är de många förmånliga erbjudanden.

Man ska vara observant för vissa så kallade banker ägnar sig åt pyramidspel där räntan åker upp och ner för att man behöver lappa blödningen. De banker som höjer och sänker räntan för att få in pengar ska man undvika. Om de har likvidproblem så kommer de att gå omkull förr eller senare.
Citera
2017-08-13, 15:22
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Man ska vara observant för vissa så kallade banker ägnar sig åt pyramidspel där räntan åker upp och ner för att man behöver lappa blödningen. De banker som höjer och sänker räntan för att få in pengar ska man undvika. Om de har likvidproblem så kommer de att gå omkull förr eller senare.

Jo absolut, iallafall när det är utländska aktörer, men hoist omfattas väl om insättningsgarantin?
Citera
2017-08-13, 17:24
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Jo absolut, iallafall när det är utländska aktörer, men hoist omfattas väl om insättningsgarantin?

Ja
Citera
2017-08-13, 17:55
Medlem
Xer0s avatar
Santander ger 1% på sparande över 100 tkr.
https://www.santanderconsumer.se/spara/

* Utbetalning görs 31 dagar från begäran om uttag.

Det är altså bindningstid på 1 månad.

Med en inflation på 2% så går du back 1,3% per år, räknat med en skatt på 30%.
Bra investering.
Senast redigerad av Xer0 2017-08-13 kl. 17:57.
Citera
2017-08-13, 18:38
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Santander ger 1% på sparande över 100 tkr.
https://www.santanderconsumer.se/spara/

* Utbetalning görs 31 dagar från begäran om uttag.

Det är altså bindningstid på 1 månad.

Med en inflation på 2% så går du back 1,3% per år, räknat med en skatt på 30%.
Bra investering.

Haha ironin flödar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in