Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 11:08
  #1
Medlem
visegrads avatar
Ja, rubrikfrågan gäller. Ni svenskar som bor i Ungern, eller känner svenskar (eller västerlänningar) som bor i Ungern, vad arbetar de med?
Citera
2017-08-13, 11:19
  #2
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Vet några svenskar som jobbar på callcenter i Budapest. Det är IT/servicedesk. Sen en känd person som är svensk och jobbar i Budapest är t.ex. Erik Almqvist (f.d SD).
Citera
2017-08-13, 11:26
  #3
Medlem
visegrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Vet några svenskar som jobbar på callcenter i Budapest. Det är IT/servicedesk. Sen en känd person som är svensk och jobbar i Budapest är t.ex. Erik Almqvist (f.d SD).

Vad arbetar Erik Almqvist med?

Av intresse för mig personligen är de svenskar och andra västerlänningar som har mer kvalificerade arbeten, alldeles oavsett om de har akademiska examina eller inte.
Citera
2017-08-13, 14:24
  #4
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visegrad
Vad arbetar Erik Almqvist med?

Av intresse för mig personligen är de svenskar och andra västerlänningar som har mer kvalificerade arbeten, alldeles oavsett om de har akademiska examina eller inte.

Kommer inte ihåg riktigt, men det var väl ett tag någon form av konsultverksamhet riktat mot den svenska marknaden på distans från Ungern. Han har väl också haft något form av samröre med Viktor Orbáns parti Fidesz tror jag i Ungern.
Citera
2017-08-14, 23:05
  #5
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Long Stay: långtidsvistelser
/Moderator
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2863658

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback