Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 01:20
  #1
Avstängd
Mohaves avatar
Jag har fått ett intressant jobberbjudande från Göteborg och kan tänka mig att flytta dit. Men var bor man?

Jag är en 35 år gammal man, singel, kreatör, har 5 mille att langa upp kontant och ytterligare 5 som jag kan låna. Letar efter en trea i innerstaden med närhet till sköna uteställen.

Detta är ingen annons. Jag vill bara veta vilka Gbgs skönaste stadsdelar är.
2017-08-13, 02:48
  #2
Medlem
Askim?
2017-08-13, 02:58
  #3
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Jag har själv bott i Bergsjön, Biskopsgården, Hjällbo, Hammarkullen, Björkekärr och i Högsbo. Det var alla bra platser att bo på.
2017-08-13, 07:43
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Jag har själv bott i Bergsjön, Biskopsgården, Hjällbo, Hammarkullen, Björkekärr och i Högsbo. Det var alla bra platser att bo på.
Det är väl mest problem områden av gbg, det är ju platser man helst undviker. Det är väl endast villaområden som är bra zoner nu för tider i gbg?
2017-08-13, 10:59
  #5
Medlem
Vasa och Linné ifall vi snackar i stan, annars är stora delar av Majorna och Masthugget väldigt trevliga områden. Området kring Bagaregården är fint också, men det är inte i innerstan (tio minuter med vagn någonting från eller till stan). Hade gärna bott någonstans på nämnda platser själv. Välkommen till stan, ifall du bestämmer dig för att flytta hit!
2017-08-13, 11:30
  #6
Moderator
Gromguttens avatar
Kolla här: (FB) Bostadsorter och områden

/Mod
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2863600

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback