Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 23:38
  #1
Medlem
Hej,

Jag vet inte om detta är rätt forum men jag testar, moderator får flytta där det passar för jag har ingen aning.

Har haft det svårt ett tag och tagit tag i mitt liv. Gått bra i ett par år nu. Nu så har jag köpt en egen lägenhet för första gången och är glad men samtidigt jävligt nervös inför mötet med mäklaren för påskrivning.

Massa fina ord på papper får det lätt att snurra i huvudet vilket gör att jag skäms + jag har problem att prata med män i kostym som fan. Rodnar och svettas.

Jag skulle vilja veta från andra hur ert möte gått till för att veta bättre hur jag ska förbereda mig. Känner bara skräck i kroppen inför mötet.

tack på förhand.

edit. Påskrivningen är om 2 månader. Bor norr om stockholm.
__________________
Senast redigerad av sensifresh 2017-08-12 kl. 23:40.
Citera
2017-08-12, 23:46
  #2
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Ingen större skillnad från det möte ni redan haft när ni signerade för handpenningen. Jag antar i alla fall att ni haft ett sådant? Annars är det en mycket märklig affär.
Citera
2017-08-12, 23:49
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Du åker till mäklarens kontor, ofta en "butikslokal" i bottenvåningen på ett hus. Du går in, hälsar på mäklaren. Ni sätter er ner, tar en kopp kaffe. Mäklaren visar dig kontraktet, du skriver på. Klart!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback