Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-12, 22:57
  #1
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Ja det låter konstigt och var än konstigare. Hade igår klippt än del gräsklippare. På motorn sitter en liten spak som man kan reglera motorns gång med, i ena läget stängs motorn av och i andra går den för fullt.

Hur som helst så vaknar jag inatt (förra natten) och är svintrött MEN jag måste för allt i världen stänga av den förbannade gräsklipparen som går för fullt. Vilket den självklart inte gjorde utan det var min 80 x 50 cm hylla jag har intill sängen som jag på något sätt uppfattade som gräsklipparen på full gång. Jag var som sagt svintrött men får för mig att hyllan måste hakas ned för att jag skulle kunna komma åt reglaget. Hakar därmed ned hyllan och böcker + 1000 andra prylar far huller om buller men jag kan i.a.f. komma åt där jag känner att reglaget ska sitta, men även fast jag drar med handen där finner jag inget reglage och den känslan när jag konstaterar att det inte sitter något reglage på hyllan känns så jävla skum, det kändes ju självklart att det skulle sitta där. Jag hakar tillbaka hyllan och vaknar upp på morgonen i all världens röra från alla saker som ramlat ned från hyllan och då minns jag vad jag gjort.

Någon som vaknat och upplevt ett liknande förvirrat tillstånd? Känns så jävla skumt, vem vet vad man får för sig nästa gång? Att ens partner är en alien som måste strypas? Blir fan rädd!
Citera
2017-08-12, 23:00
  #2
Medlem
stahlhelm1916s avatar
du mår dåligt. gå ut bland folk och umgås
Citera
2017-08-13, 01:19
  #3
Medlem
Hydraulboys avatar
Tror du har sovit för lite.. Har själv vaknat på natten o gjort konstiga saker o känt mej förvirrad när ja har sovit för liti flera nätter i rad.. Har tex. vaknat upp på natten o börjat leta efter saker under sängen, tills jag märker att jag har ingen aning vad ja håller på med..
Citera
2017-08-13, 01:21
  #4
Medlem
shadow666s avatar
Häde mig en liknade sak, jag vaknade upp mitt i natt och fick för mig att en tavla skulle placeras om på väggen. När jag vaknade till på riktigt hade tavlan ramlat ner och jag o fipplade med handen på väggen. as skumt.
Citera
2017-08-13, 03:20
  #5
Medlem
minponnys avatar
antar att du går i sömnen .
Citera
2017-08-13, 04:55
  #6
Medlem
dobbelinas avatar
Hade varit värre och vakna med en nyklippt ryamatta
Citera
2017-08-13, 10:05
  #7
Medlem
Jag har liknande beteende med skumma uppdrag. Vet verkligen inte vad det är och är uppriktigt nyfiken.
Citera
2017-08-13, 12:53
  #8
Medlem
Jofs avatar
märkligt att du inte vaknade då på natten och lämnade drömvärlden -
kanske drogad?
Citera
2017-08-13, 13:41
  #9
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
märkligt att du inte vaknade då på natten och lämnade drömvärlden -
kanske drogad?
Nej att jag skulle vara drogad är helt uteslutet. Efter lite sökande måste det handla om sömngång. Det var då skummare än vad jag kunnat föreställa mig, som att drömmen fortsätter att förvrida verkligheten fast man är vaken.
Citera
2017-08-15, 08:55
  #10
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Vaknade flera gånger i färd med att springa ifrån grävlingar och diverse andra djur. Råkade vrida sönder min vänstra axel, stöka båda handlederna och slå sönder näsan när jag krockade med sovrumsdörren...
Citera
2017-08-18, 13:34
  #11
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Ja det låter konstigt och var än konstigare. Hade igår klippt än del gräsklippare. På motorn sitter en liten spak som man kan reglera motorns gång med, i ena läget stängs motorn av och i andra går den för fullt.

Hur som helst så vaknar jag inatt (förra natten) och är svintrött MEN jag måste för allt i världen stänga av den förbannade gräsklipparen som går för fullt. Vilket den självklart inte gjorde utan det var min 80 x 50 cm hylla jag har intill sängen som jag på något sätt uppfattade som gräsklipparen på full gång. Jag var som sagt svintrött men får för mig att hyllan måste hakas ned för att jag skulle kunna komma åt reglaget. Hakar därmed ned hyllan och böcker + 1000 andra prylar far huller om buller men jag kan i.a.f. komma åt där jag känner att reglaget ska sitta, men även fast jag drar med handen där finner jag inget reglage och den känslan när jag konstaterar att det inte sitter något reglage på hyllan känns så jävla skum, det kändes ju självklart att det skulle sitta där. Jag hakar tillbaka hyllan och vaknar upp på morgonen i all världens röra från alla saker som ramlat ned från hyllan och då minns jag vad jag gjort.

Någon som vaknat och upplevt ett liknande förvirrat tillstånd? Känns så jävla skumt, vem vet vad man får för sig nästa gång? Att ens partner är en alien som måste strypas? Blir fan rädd!


OM jag har,herregud, hade kunnat skriva en hel bok om det.
Ibland har man "letat" efter en jävla massa saker, och blivit skrämd av en hel del, som givetvis inte är på riktigt, osv osv.. Hypnagoga hallisar har jag för mig att det heter, jag tror att det beror på stress.

Var faktiskt längesedan jag "härjade" nattetid nu..

Jag tycks dessutom hamna i detta "mellanläge" som du beskriver, att man är "vaken", men ändå inte, min sambo brukar alltid ställa frågor, dagen efter har jag inget minne av att det har hänt..
Citera
2017-08-18, 13:36
  #12
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Vaknade flera gånger i färd med att springa ifrån grävlingar och diverse andra djur. Råkade vrida sönder min vänstra axel, stöka båda handlederna och slå sönder näsan när jag krockade med sovrumsdörren...

Åh fan, då såg det ut som ett blodbad överallt sedan? Beklagar som fan :/

Det värsta jag åstadkommit i drömväg torde vara nudistsömngång..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback