Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 16:23
  #205
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho

Eftersom du bara besvarade den delen av mitt inlägg, så antar jag att din enda källa är din sambo och att du inte kan styrka uppgifterna på något sätt. Motbevisa mig gärna. Tills dess kan jag inte tro på uppgifterna om att 9/10 barn omhändertas på alldeles för lösa grunder, och att barnen mår sämre av en omplacering än att bo kvar hemma.

Det är erfarenheter från de olika fallen. En del barn tas ju inte om hand för alltid, utan bara tillfälligt. Men det sker ofta för lättvindligt baserat på alltför lösa antagaden från personer utan insyn. T.ex. kan barn bli omhändertagna av socialen om de kommer till förskolan med sår i underlivet orsakat av frätande avföring som de haft i blöjan under natten (dvs inte vaknat när de gjort på sig och varit dåliga i magen).
Citera
2017-12-06, 19:53
  #206
Medlem
Ratozs avatar
Det här bara en tanke. Vad vet jag. Men då socialen är en kommunal verksamhet kanske den funkar otroligt olika i olika kommuner.
Citera
2017-12-07, 21:10
  #207
Medlem
Man ska inte glömma att det är ett riktigt jävla övergrepp mot barn att ta dem ifrån sina föräldrar. Så pass stort övergrepp att det ska mycket till för att det ska vara värt det.

Oftast vet inte ens barnen om att det lever i knappa och sämre förhållanden. De tar förmodligen större skada under uppväxten att tas ifrån sina föräldrar.
Citera
2017-12-08, 14:47
  #208
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Man ska inte glömma att det är ett riktigt jävla övergrepp mot barn att ta dem ifrån sina föräldrar. Så pass stort övergrepp att det ska mycket till för att det ska vara värt det.

Oftast vet inte ens barnen om att det lever i knappa och sämre förhållanden. De tar förmodligen större skada under uppväxten att tas ifrån sina föräldrar.

Skulle socialen omhänderta barn för att de lever i knappa förhållanden skulle de vid första överklagan få klart för sig att rättsväsendet tycker att man löser sådant med socialbidrag.
Citera
2017-12-08, 15:09
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Skulle socialen omhänderta barn för att de lever i knappa förhållanden skulle de vid första överklagan få klart för sig att rättsväsendet tycker att man löser sådant med socialbidrag.

Nu menar jag inte att knappa förhållanden måste handla om ekonomi.
Citera
2017-12-08, 15:14
  #210
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Nu menar jag inte att knappa förhållanden måste handla om ekonomi.

Då får du förklara närmare.
Citera
2017-12-11, 04:32
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Trösklarna för vad som är en olämplig förälder är som vissa av er säkert vet väldigt lågt satta.

Just nu vet jag en familj som är helt normal (på riktigt nu, jag vet att de är HELT normala, det kan vara DITT barn de tar) som riskerar att bli av med sin dotter.

Socialstyrelsen är riktigt sjuka jävlar. Att den här myndigheten finns säger en hel del om hur sjukt Sverige är och hur sjuka svenskar faktiskt är!!!

Socialstyrelsen kan t.ex fråga ett tioårigt barn om föräldrarna är snälla. Det räcker med en antydan eller att barnet tar ett exempel på att denne blivit felbehandlad på minsta lilla sätt så tar socialstyrelsen det som bevis för att föräldrarna är olämpliga.

De är så osannolikt störda att snart kommer jag själv utföra ett rejält terrordåd riktat mot myndigheter. Ni svenskar som skrivit under och röstat på denns skit är riktiga sjuka jävlar. Svenskar är sjuka på riktigt.

Inte en enda protest hör jag. Ditt barn är ditt och du bestämmer över det.

INGEN ANNAN än DE BIOLOGSKA FÖRÄLDRARNA ÄGER BARNET. DET TILLHÖR FÖRÄLDRARNA!

Hur fan kan man stoppa den störda socialstyrelsen?

Socialen tycker om att lägga näsan i blöt. Dem tycker om att styra och bestämma. Ett skott i huvudet på dem är vad dem förtjänar
Citera
2017-12-11, 11:19
  #212
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ali-165
Socialen tycker om att lägga näsan i blöt. Dem tycker om att styra och bestämma. Ett skott i huvudet på dem är vad dem förtjänar

Nu stavar jag som en kratta så det här inget angrepp. Men om man inte vet skillnaden på de och dem är det bättre att skriva dom istället så slipper du fundera.

Jag vet en person i min närhet som haft med socialen att göra. Jag tycker vedrbörande har fått en bra hjälp. Det blev aldrig något omhändertagande då vederbörande i lugn och ro satt ner med dem och diskuterade vilket stöd som behövdes.

De gjorde klart för personen ifråga vad som inte var acceptabelt och sen pratade man vilka lösningar som fanns.

Det bidrogs även med möbler och annat som skulle underlätta vardagen. Bland det jag kom ihåg som jag blev lite förvånad över var ett ljudsystem och lite annan hemelektronik.

Man lovade att hjälpa till ekonomiskt de månader det skulle behöva och ville även hjälpa till att skynda på utredningen av min närståendes funktionsnedsättning.

Alla socialsekreterare i alla kommuner är helt enkelt inte hemska att ha att göra med.
Citera
2019-09-09, 20:33
  #213
Medlem
LTH-mannens avatar
Jag känner till ett annat Barn i Klippan som är åtta år (januari -97) och får fortfarande ej träffa sin far. Det tog fem år att fastställa faderskapet trots att pappan medverkat. En läkare i Nora (Norr om Örebro) blev dömd till 18 månaders fängelse för brottet att åka med sina tre barn på semester. Avtjänat 12 mån. = 2/3. Han säger att det var en kurs i realitets- orientering och studie i pennalism. Han har förbud att träffa sina barn. Skäl; galenhet och fara för barnen. Men! han är ej mer galen än att han försörjer sig som läkare.

Då ett lands lagar ej följs av den offentliga makten, så är det i Sverige, —ja då är det ej fråga om juridik. Det är politik. Medvetna Fadersrov och rättsövergrepp är övergrepp. Politiker i Trelleborg som jag varit i kontakt med och som stöder övergrepp mot Barn är: Catrin Persson(s), Lisbeth Gisselkvist(s), Erna Green Allison(m), Arne Nilsson(s), Berndt Fribing(s), Bo Carlsson(s), Sune Larsson(c), Lennart Engholm(fp hoppla m), Agneta Ringström(m), Marianne Ohrlander(m), Anders Östergren(s), m.fl. De flesta sitter i Nämnder enligt egna uppgifter. F.ö. har Catrin Persson(s), ordf socialnämnden och riksdagsman, för mig förklarat att hon inte tycker att lagen skall följas.

I Åke Saldeen; "barn och föräldrar", familjerätt II s 64 står att läsa: 1990 års lagstiftning innebär därför att landets kommuner genom en ny regel i socialtjänstlagen ( §12a ) ålagts att kunna erbjuda föräldrar " samtal under sakkunnig ledning i syfte att nå enighet i frågor rörande vårdnad och umgänge (samarbetssamtal)". Det åliggandet fullgörs genom att soc. uppmanar mammor att vägra all kontakt mellan barnet och den modern påstår är far till Barnet. Det är så i Malmö, Lund, Vänersborg och Kristianstad.

http://tomasgidlof.se/
Citera
2019-09-13, 12:50
  #214
Avstängd
fredenJesuss avatar
Barnarövarmyndigheten brukar jag kalla dem


och ja, det lär vara Djävulska metoder som går ut på att förstöra familjer.

och de förhållanden där det har skapats barn utan att de båda parterna ingått ett välsignat äktenskap, well - det lutar åt att det inte blir så kul. varken för de inblandade eller för nästkommande generation.

det är mycket allvarliga saker, så det är inte konstigt att Satans lakejer sökt att förlöjliga den heliga bibeln i över hundra år nu, de har gjort allt för att den ska ses på ungefär som man gör med kärringars fabler som pippi långstrump och ren demonisk skit som koranen, ush och tvi!

ett exempel kan vi ju nämna och det är att det står om det på flera ställen, att en bör hjälpa faderslösa. det står t-om att det är den godkända och rena religionen i Gud och Faderns Ögon!

sen, har vi ju det högsta hönset i landet som var faderslös vid tidig ålder, och många med mig lutar säkert åt att nu har vi nog fått en mycket orättfärdig ledare i Sverige, som läxa från Herren Jesus Kristus.

det finns flera andra helvetes-ledare med samma erfarenhet, vi har t-ex den falska profeten muhamma! (oj, vilken "tillfällighet" att Löfven lovat inför kamerorna att aldrig nånsin kritisera Djävulens religion islam.. eller vilken "tillfällighet" att man kan se Löfven dansa runt på en scen viftandes på den förbannade pride-flaggan som om han vore det största pervot i landet, för muhammad var en pedofil, en krigsdåre och ren galning, men de vill gärna att man ska prisa en ändå.. och "oj" vilken tillfällighet att Socialdemokraterna anklagar SD för rasistiska rötter samt söker att förbjuda "rasistiska organisationer" när det är de själva som har den historian, ja det liknar mycket som den falska profeten muhammad, som lovade himmelen för de som bugade sig för hans vanföreställning, men mördade de som inte gjorde det).

andra helvetes-exempel är t-ex dessa:
ADOLF HITLER, LENIN, NAPOLEON, DJINGS KHAN, ALEISTER CROWLEY, Friedrich Nietzsche, SAMT IVAR DEN FÖRSKRÄCKLIGE!
Citera
2020-02-16, 20:53
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
TS, sitter du möjligen i nerpissade kalsonger och halsar Explorer framför ett soffbord fyllt av fimpar och ölburkar medan din flickvän ligger blåslagen i sängen och grinar? På dig låter det som "Socialstyrelsen" rövar barn titt som tätt bara på lattjo.

Seriöst, det ska jäkligt mycket till innan socialen tvångsomhändertar ett barn. Oftast är nog problemet att man inte ingriper alls eller ingriper för sent. Det är alltid ett stort trauma för barnen, men om droger, sinnessjukdom, grov vanskötsel eller misshandel finns med i bilden kan det vara den minst dåliga lösningen. Ibland bara måste samhället ingripa. Men visst, självfallet kan missbedömningar göras.
Om du verkligen tror på det du skriver så u]manar jag dig att gå in på den här föreningens sida barnetsbasta.org say no more
Citera
2020-02-17, 09:00
  #216
Medlem
Skattebrotts avatar
Svar till trådstarten:

1. JA, myndigheterna i Sverige är alldeles för godtyckliga och lättvindiga med att omplacera folks barn.

2. NEJ, ditt barn är INTE din egendom. Ett barn är en EGEN INDIVID vars intresse förvaltas både av vårdnadshavaren men även av socialen. Man har det så för att inte en förälder ska vanvårda barn (eller djur för den delen).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback