Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 19:37
  #1
Medlem
Jobbar stillasittande, men behöver vaket sinne och kunna känna av känslor osv. Har märkt att kaffe får igång huvet på ett väldigt bra sätt för att kunna göra jobb. Jag antar det är koffeinet som gör det, men alternativa förklaringar är välkomna.

Har dock märkt att man är den mer känsliga typen, rent fysiskt. Magen pallar inte med kaffe alls i längden. Är ingen kaffetunna. Och Red Bull blir jag helt psycho i huvet av. Kroppen svarar även kraftigare på andra stimulantia, typ alkohol och tobak, än för folk i allmänhet, har jag märkt. Folk är väl olika antar jag.

Så om man utgår från att det är koffeinet som gör mig gott, ifrån kaffe, hur får man bäst i sig kontrollerbara doser koffein utan att dricka kaffe eller red bull eller cola o dylikt? Finns tabletter eller sånt?

Och vilka mängder/doser bör man börja testa med, för att inte 'råka' ta nog koffein för att döda en elefanthjord eller nåt?

Allmänna tankar om detta är välkommet med. Om man tänker fel eller så. OCh vad kan vara baksidor av att få i sig koffein i längden?
Ville inte posta det här i drogforumet, för gud vet vilka råd man kan få då :P

Tackar för input
Citera
2017-08-12, 19:41
  #2
Avstängd
radiothicks avatar
Skaffa koffeintabletter och tryck i dig 400mg, så kommer du känna dig fokuserad.
Citera
2017-08-12, 20:18
  #3
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otis85
Jobbar stillasittande, men behöver vaket sinne och kunna känna av känslor osv. Har märkt att kaffe får igång huvet på ett väldigt bra sätt för att kunna göra jobb. Jag antar det är koffeinet som gör det, men alternativa förklaringar är välkomna.

Har dock märkt att man är den mer känsliga typen, rent fysiskt. Magen pallar inte med kaffe alls i längden. Är ingen kaffetunna. Och Red Bull blir jag helt psycho i huvet av. Kroppen svarar även kraftigare på andra stimulantia, typ alkohol och tobak, än för folk i allmänhet, har jag märkt. Folk är väl olika antar jag.

Så om man utgår från att det är koffeinet som gör mig gott, ifrån kaffe, hur får man bäst i sig kontrollerbara doser koffein utan att dricka kaffe eller red bull eller cola o dylikt? Finns tabletter eller sånt?

Och vilka mängder/doser bör man börja testa med, för att inte 'råka' ta nog koffein för att döda en elefanthjord eller nåt?

Allmänna tankar om detta är välkommet med. Om man tänker fel eller så. OCh vad kan vara baksidor av att få i sig koffein i längden?
Ville inte posta det här i drogforumet, för gud vet vilka råd man kan få då :P

Tackar för input

Koffeintabletter finns receptfritt på ditt närmsta apotek. Dock tror jag knappast du kommer känna dig piggare av dem.
Citera
2017-08-12, 20:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otis85
Jobbar stillasittande, men behöver vaket sinne och kunna känna av känslor osv. Har märkt att kaffe får igång huvet på ett väldigt bra sätt för att kunna göra jobb. Jag antar det är koffeinet som gör det, men alternativa förklaringar är välkomna.

Har dock märkt att man är den mer känsliga typen, rent fysiskt. Magen pallar inte med kaffe alls i längden. Är ingen kaffetunna. Och Red Bull blir jag helt psycho i huvet av. Kroppen svarar även kraftigare på andra stimulantia, typ alkohol och tobak, än för folk i allmänhet, har jag märkt. Folk är väl olika antar jag.

Så om man utgår från att det är koffeinet som gör mig gott, ifrån kaffe, hur får man bäst i sig kontrollerbara doser koffein utan att dricka kaffe eller red bull eller cola o dylikt? Finns tabletter eller sånt?

Och vilka mängder/doser bör man börja testa med, för att inte 'råka' ta nog koffein för att döda en elefanthjord eller nåt?

Allmänna tankar om detta är välkommet med. Om man tänker fel eller så. OCh vad kan vara baksidor av att få i sig koffein i längden?
Ville inte posta det här i drogforumet, för gud vet vilka råd man kan få då :P

Tackar för input

Kapslar är billigast. Har hittat ett enda märke som fungerar på mig under alla år jag letat. Dessa på länken nedan är bra och även priset. Därför har jag alltid 10 burkar hemma ifall de skulle sluta säljas. Har kört dem i säkert 3 år nu och fungerar varje pass. Jag kör alltid två kapslar 30 minuter innan ett pass. De får mig att spänna käkmusklerna och brösta upp mig rejält inför passen. Tror inte det finns några baksidor alls med dessa. Inget som orsakar depression eller liknande efter passen.

https://www.mmsports.se/Kosttillskot...-Caffeine.html
Citera
2017-08-12, 20:39
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Det kanske är själva rasten i kafferasten som gör dig gott!
Citera
2017-08-12, 20:49
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Som tidigare nämnt finns det koffeintabletter. Hur stor dos beror på, runt 3-6 mg/kg kroppsvikt på ett ungefär.
Citera
2017-08-12, 21:03
  #7
Medlem
Drick svart te (Camellia sinensis) eller ”te” gjort av sydamerikanska Ilex-arter (yerba mate, guayusa, yaupon) och guarana (Paullinia cupana). Alla innehåller koffein.
Citera
2017-08-12, 21:45
  #8
Medlem
Ät något till kaffet, en macka edyl, så blir det inte lika starkt som när kaffet kommer ner i tom mage.
Citera
2017-08-17, 02:59
  #9
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otis85
Magen pallar inte med kaffe alls i längden.


Jag skall ge dig 4 förslag:

•Testat byta kaffemärke? Kan göra stor skillnad.
• Grädde/ mjölk / socker i kaffet? Brukar ömtåliga magar gilla mera.
• Koffeinpiller. Vid överdosering är svettningar och illamående vanligt förekommande.
• Möjligtvis lite OT men nikotintuggummin kan göra sig också!

mvh
/ GravtPsykisktStord
Citera
2017-08-20, 14:48
  #10
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Tycker förövrigt att i trådar likt dessa, där Trådskaparen visar en såpass stor ignorans att denne inte ens betackar för sig, bör (ignoreras och) låsas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback