Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 16:20
  #1
Medlem
Såg när mina föräldrar satt och surfade/spelade så dyker det ibland upp reklam för sexrelaterade saker typ sexiga underkläder ovs? Kan det bero på att jag porrsurfat i deras hem och det på den vägen länkats till den typen av reklam även i deras mobiler / datorer eftersom vi kör samma anslutning?
Citera
2017-08-12, 16:22
  #2
Avstängd
Knappast. Den där reklamen är relaterad till deras egna sökningar.
Citera
2017-08-12, 16:41
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Såklart den kan vara så. Surfar du mycket om lättklädda kvinnor i klackar så kommer det dyka upp reklam om sådant. Tex om att köpa en knulldocka.
Citera
2017-08-12, 17:58
  #4
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Såklart den kan vara så. Surfar du mycket om lättklädda kvinnor i klackar så kommer det dyka upp reklam om sådant. Tex om att köpa en knulldocka.

Reklamen går inte på IPadress. Den går på cookies och om personen som surfat inloggad på google eller liknande.

Men jag förstår inte varför killen förutsätter att det inte är hans föräldrar som porrsurfar?
Är de lestadianer eller?
Citera
2017-08-12, 18:02
  #5
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Reklamen går inte på IPadress. Den går på cookies och om personen som surfat inloggad på google eller liknande.

Men jag förstår inte varför killen förutsätter att det inte är hans föräldrar som porrsurfar?
Är de lestadianer eller?

Hade även varit relevant att veta vad det är för typ av sidor, kan ju lika väl bara vara så att de råkat ut för någon typ av adware eller dyl..
Citera
2017-08-12, 18:09
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Reklamen går inte på IPadress. Den går på cookies och om personen som surfat inloggad på google eller liknande.

Men jag förstår inte varför killen förutsätter att det inte är hans föräldrar som porrsurfar?
Är de lestadianer eller?

Vad den går efter kvittar väl. Den går efter något. Jag porrsurfar väldigt mycket och får mest reklam om att förlänga min penis plus då reklam att beställa en konstgjort fitta/docka. Det är så det är. Har personen nu porrsurfat mycket på föräldrarnas dator då kommer de få upp erbjudanden om att bara för 10.000 spänn så kan vi öka din penis med X antal cm.
Citera
2017-08-12, 22:13
  #7
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad den går efter kvittar väl. Den går efter något. Jag porrsurfar väldigt mycket och får mest reklam om att förlänga min penis plus då reklam att beställa en konstgjort fitta/docka. Det är så det är. Har personen nu porrsurfat mycket på föräldrarnas dator då kommer de få upp erbjudanden om att bara för 10.000 spänn så kan vi öka din penis med X antal cm.

Fast det är väldigt relevant vad den går efter. Eftersom du inte nämnde om det är deras dator du använt.
Du skriver bara att du surfat i deras hem. Alltså kan det vara med din mobil eller egen dator.

Och då kan det inte komma upp på andra datorer eftersom reklamen inte riktas mot IP adress på grund av att de flesta operatörer använde dhcp och inte fasta ip-adresser, utan det är cookies eller om du är inloggad på någon användare typ Facebook eller framförallt Google. Då loggas det vart du varit och informationen säljs med automatik.

Så om det kommer upp porr på deras dator så är det för att någon porrsurfat på deras dator eller med deras googleanvändare.
Inte för att du porrsurfat med din telefon på deras wifi
Citera
2017-08-12, 22:21
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Fast det är väldigt relevant vad den går efter. Eftersom du inte nämnde om det är deras dator du använt.
Du skriver bara att du surfat i deras hem. Alltså kan det vara med din mobil eller egen dator.

Och då kan det inte komma upp på andra datorer eftersom reklamen inte riktas mot IP adress på grund av att de flesta operatörer använde dhcp och inte fasta ip-adresser, utan det är cookies eller om du är inloggad på någon användare typ Facebook eller framförallt Google. Då loggas det vart du varit och informationen säljs med automatik.

Så om det kommer upp porr på deras dator så är det för att någon porrsurfat på deras dator eller med deras googleanvändare.
Inte för att du porrsurfat med din telefon på deras wifi

Jag är ganska bra på teknik så jag vet exakt vad denna reklam går efter. Att TS porrsurfat kommer innebära att det kommer bli porr-reklam när någon surfar efter på den datorn. Det första en AD-styrning använder är just cookies, sedan kan den även använda IP för att visa den reklam som den tror ger mest kosing för just dig. Porrsurfar du ger den reklam mest kosing den som säljer fitta eller porr så enkelt är det ju.
Citera
2017-08-12, 22:55
  #9
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag är ganska bra på teknik så jag vet exakt vad denna reklam går efter. Att TS porrsurfat kommer innebära att det kommer bli porr-reklam när någon surfar efter på den datorn. Det första en AD-styrning använder är just cookies, sedan kan den även använda IP för att visa den reklam som den tror ger mest kosing för just dig. Porrsurfar du ger den reklam mest kosing den som säljer fitta eller porr så enkelt är det ju.

Jag skrev ju precis att den kan logga på cookies ?
De går inte alls på specifika IPadresser eftersom de byts för ofta och det skulle bli väldigt konstigt när din granne får din IPadress nästa gång han startar om routern.

Det är användbart så pass att man kan styra på nummerserier kopplade till region. Ungefär som att vinterreklam oftare hamnar i regioner där det är vinter.
Men man loggar inte IPadress och skickar riktad reklam baserad på surfhistorik till specifika ip.
Citera
2017-08-14, 07:04
  #10
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag är ganska bra på teknik så jag vet exakt vad denna reklam går efter. Att TS porrsurfat kommer innebära att det kommer bli porr-reklam när någon surfar efter på den datorn. Det första en AD-styrning använder är just cookies, sedan kan den även använda IP för att visa den reklam som den tror ger mest kosing för just dig. Porrsurfar du ger den reklam mest kosing den som säljer fitta eller porr så enkelt är det ju.

Japp så är det
Citera
2017-08-14, 07:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Såg när mina föräldrar satt och surfade/spelade så dyker det ibland upp reklam för sexrelaterade saker typ sexiga underkläder ovs? Kan det bero på att jag porrsurfat i deras hem och det på den vägen länkats till den typen av reklam även i deras mobiler / datorer eftersom vi kör samma anslutning?

Beror nog mer på att dina föräldrar porrsurfat eller letat efter sexleksaker. Att man är förälder betyder inte att man saknar sexliv.
Citera
2017-08-16, 21:19
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Jag skrev ju precis att den kan logga på cookies ?
De går inte alls på specifika IPadresser eftersom de byts för ofta och det skulle bli väldigt konstigt när din granne får din IPadress nästa gång han startar om routern.

Det är användbart så pass att man kan styra på nummerserier kopplade till region. Ungefär som att vinterreklam oftare hamnar i regioner där det är vinter.
Men man loggar inte IPadress och skickar riktad reklam baserad på surfhistorik till specifika ip.

Cookie är givet det primära men IP används också. Alla besök loggas med IP med då sida personen kommer från och vilka sidor eller sök som görs från detta just specifika IP-numret. Sedan även om det är dynamiskt IP så kommer det sparas och sett till sannolikhet om det saknas sparade kakor så om detta IP mest handlar om porr kommer det visas porr-reklam. Detta är liksom grundläggande just för att även få mest lönsamhet från de som nu surfar incognito.

Sedan är det sant att IP blir lite mer problematiskt men just utifrån att cookies enkelt kan både raderas som inte tillåtas ens så är grunden när man skapar alltifrån inloggning till då att styra reklam just att man sparar IP först. Även om det då mer avancerat kommer handla om just sannolikhet snarare än bestämt att just från detta IP handlar det mest om porr = kör porr-reklam eller från detta andra handlar det mest om pengaproblem = kör låne-annonser. Då både utifrån specifikt IP nummer som vilket land IP handlar om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback