Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 16:17
  #1
Medlem
Tjenare!

Jo det är så att jag för någon vecka sedan köpte mig en Scirocco -10 med den nya inredningen som kom då. Bland annat så sitter det en RCD 510 stereo i bilen. Problemet med den är att jag ej får Bluetooth att fungera. I inställningarna så är Bluetooth aktiverat och under passagerarsätet så har jag en "9w2 Bluetooth module" som jag prövat och resettat.

Enligt info jag sett så ska det finnas en "Phone search" meny på MDI displayen, men hur jag än bläddrar så hittar jag inget sådant. Det går inte heller att trycka på "Bluetooth" alternativet i media, endast AUX.
Citera
2017-08-13, 14:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasSteffo
Tjenare!

Jo det är så att jag för någon vecka sedan köpte mig en Scirocco -10 med den nya inredningen som kom då. Bland annat så sitter det en RCD 510 stereo i bilen. Problemet med den är att jag ej får Bluetooth att fungera. I inställningarna så är Bluetooth aktiverat och under passagerarsätet så har jag en "9w2 Bluetooth module" som jag prövat och resettat.

Enligt info jag sett så ska det finnas en "Phone search" meny på MDI displayen, men hur jag än bläddrar så hittar jag inget sådant. Det går inte heller att trycka på "Bluetooth" alternativet i media, endast AUX.

Du kanske måste köpa till "mobiltelefonförberedelsen" som är ett tillval på flera VW-modeller?
Jag trodde att det ingick men tji fick jag :-( Har en Golf Plus.
Citera
2017-08-17, 11:14
  #3
Medlem
zoombos avatar
Nja, har du Blutoothkitet så bör det ju funka. Sen kanske detta kit bara stöder musiköverföring, för att få telefonfunktionen kanske du måste ha mer prylar.
Idiotiskt att man inte bygger in full funktionalitet redan från början, det kostar fickpengar att göra det! Typiskt Europeer.

Har du testat att söka andra vägen: alltså slå på Bluetooth -> Synlighet i din mobil och sen låta den söka BT-enheter? Så har jag gjort på mina kinastereo. Bäst är att göra det när tändningen just är påslagen, kan hända att modulen också har en timeout när den slutar att vara synlig.
Citera
2017-08-18, 06:14
  #4
Medlem
ViTolis avatar
Kolla med din lokala VW återförsäljare, kan vara så att du behöver utföra en mjukvaruuppdatering.
Citera
2017-10-06, 22:30
  #5
Medlem
Ansluter du inte telefonen i instrumentets färddator i mitten - kan vara lite bakvänt pga att menyn finns i stereon( som inte funkar att ansluta från)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback