Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 12:10
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Detta är totalt off-topic och jag ser ingen anledning att fortsätta diskutera detta.

Nej för jag har smällt dig på fingrarna för detta tidigare, djävla trams är vad det är. Seriöst bara sluta med det, för det hjälper inte någon. Om du är inkapabel att begripa dig på näringslära eller dra slutsatser utifrån väldigt tydliga empiriska data, gör nog bäst i att avstå från att ge råd i sådana frågor.

Vidare är det ju uppenbarligen intressant för TS, eftersom TS försöker gå ned i vikt men fortsätter äta kolhydratsrika livsmedel.

Citat:
Ursprungligen postat av psystamp
TEXT

För det första ska du vänja dig vid att äta mindre portioner. I säkert 9 fall av 10 är överätande, vilket resulterar i att magsäcken sväller, den vanligaste orsaken till att man går upp i vikt. För det andra ska du resolut sluta med kolhydratsintensiva livsmedel, fokusera istället på att få dina kolhydrater genom grönsaker/bär. För det tredje ska du hitta något roligare o göra än att springa i skogen, förslagsvis spela tennis/squash eller någon annan aktivitet.
__________________
Senast redigerad av AnonymFegis2 2017-08-15 kl. 12:14.
Citera
2017-08-15, 13:26
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
De flesta dåliga är ju kvar... Du kan sitta och käka chips och godis en hel kväll och det är "vegansk diet". Och det gör dem. Känner flera smällfeta veganer.

Så är det absolut. Håller helt med dig, men äter man växtbaserat och avstår från processade livsmedel blir det ganska svårt att äta sig fet.
Citera
2017-08-15, 19:31
  #207
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Vidare är det ju uppenbarligen intressant för TS, eftersom TS försöker gå ned i vikt men fortsätter äta kolhydratsrika livsmedel.



För det första ska du vänja dig vid att äta mindre portioner. I säkert 9 fall av 10 är överätande, vilket resulterar i att magsäcken sväller, den vanligaste orsaken till att man går upp i vikt. För det andra ska du resolut sluta med kolhydratsintensiva livsmedel, fokusera istället på att få dina kolhydrater genom grönsaker/bär. För det tredje ska du hitta något roligare o göra än att springa i skogen, förslagsvis spela tennis/squash eller någon annan aktivitet.

Om man bara pallrar sig ut kontinuerligt så finns det inget roligare än att kuta runt i skog och mark. Asfalt funkar oxå men är inte lika kul, men enklare. Sen är ju löpning det absolut mest tidseffektivaste sättet att bränna kalorier, way far beyond tennis och Squash. Spinning är näst bäst, sådetså :P
Citera
2017-08-22, 08:30
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Om man bara pallrar sig ut kontinuerligt så finns det inget roligare än att kuta runt i skog och mark. Asfalt funkar oxå men är inte lika kul, men enklare. Sen är ju löpning det absolut mest tidseffektivaste sättet att bränna kalorier, way far beyond tennis och Squash. Spinning är näst bäst, sådetså :P

Löpning blir vad man gör det till.
Citera
2018-06-24, 19:18
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Få i dig mindre kalorier.
I grund och botten räcker det med att dra ner på det så går du ner i vikt.
Det heter färre kalorier.
Citera
2018-06-25, 09:18
  #210
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Om kolhydrater inte är problemet, hur förklarar du då att _alla_ studier inom ämnet kommer fram till att en lågkolhydratdiet är ultimat för viktnedgång?

Så jävla trött på den här brosciensen och fetischiseringen av kolhydrater som energikälla.



Noterbart är att mycket lösgodis innehåller slakteriavfall, så helt began är det inte. Men jo, människor som äter veganskt för att tappa i vikt är bra dumma.
Det handlar ju endast om att kolhydratkost är relativt kaloririk och många lätt äter lite för mycket. Det handlar alltså helt om kunskap och enkelhet. Länka gärna till dessa studier du hänvisar till för jag har aldrig stött på något dyl utan snarare de som säger att det finns inget "magiskt" med att utesluta kolhydrater utöver att man möjligen har lättare för att överäta om man äter mycket tex bröd och pasta. En macka mättar ju generellt dåligt samt innehåller ganska mycket kcal vilket då gör att en inkompetent person trycker i sig många.

Kolhydrater är dock bara "onödiga" för folk som inte tränar ordentligt, övriga inser nyttan med dem. Viktnedgång handlar också på lång sikt om att hitta en balans i livet, vill man leva ett helt liv utan att äta kolhydrater så visst kul för dem men för min del skulle jag aldrig kunna leva så över tid. Dessutom är ju att ersätta med tex fett inte särskilt vettigt på sikt heller.
Citera
2018-06-25, 20:27
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Det handlar ju endast om att kolhydratkost är relativt kaloririk och många lätt äter lite för mycket. Det handlar alltså helt om kunskap och enkelhet. Länka gärna till dessa studier du hänvisar till för jag har aldrig stött på något dyl utan snarare de som säger att det finns inget "magiskt" med att utesluta kolhydrater utöver att man möjligen har lättare för att överäta om man äter mycket tex bröd och pasta. En macka mättar ju generellt dåligt samt innehåller ganska mycket kcal vilket då gör att en inkompetent person trycker i sig många.

Kolhydrater är dock bara "onödiga" för folk som inte tränar ordentligt, övriga inser nyttan med dem. Viktnedgång handlar också på lång sikt om att hitta en balans i livet, vill man leva ett helt liv utan att äta kolhydrater så visst kul för dem men för min del skulle jag aldrig kunna leva så över tid. Dessutom är ju att ersätta med tex fett inte särskilt vettigt på sikt heller.

+1
Bra förklaring
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback