Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 09:50
  #1
Medlem
Har en 8 år gammal V70 som jag lyckats köra mot en låg betongsugga i mörkret, framdörren är repad och något intryckt (påverkar ingen funktion) och bakdörren är också något repad. Försäkringen täcker inte.

Har kollat bildelsbasen där nya dörrar kostar 3.500-5.000kr.

Någon som vet vad det kan kosta att laga?
Citera
2017-08-12, 09:58
  #2
Moderator
Beror väl på ... Vill du att de ska bli som nya igen?
Enklast är ju i så fall att åka till en lackverkstad och fråga, när jag frågade sist gång skulle en dörr kosta 3500:- att fixa ett dörruppslag på om jag gjorde det i samband med en annan reparation.
Så 7000:- för två dörrar då.
Men det skiljer ju säkert på var i landet du är och på vem du frågar, så fråga verkstan, eller verkstäderna om du vill ha flera offerter.
Citera
2017-08-12, 10:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Beror väl på ... Vill du att de ska bli som nya igen?
Enklast är ju i så fall att åka till en lackverkstad och fråga, när jag frågade sist gång skulle en dörr kosta 3500:- att fixa ett dörruppslag på om jag gjorde det i samband med en annan reparation.
Så 7000:- för två dörrar då.
Men det skiljer ju säkert på var i landet du är och på vem du frågar, så fråga verkstan, eller verkstäderna om du vill ha flera offerter.

Inte nödvändigtvis som nya men åtminstone som välbehållna i förhållande till bilens ålder

Bor i 08-land, många verkstäder i trakten men tar gärna emot tips på välbeprövade verkstäder som gör bra jobb till rimliga priser.

7.000kr för jobb är ju billigare än att beställa 'nya' på bildelsbasen
Citera
2017-08-12, 11:35
  #4
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Eller strunta i det.
Pensla på lite färg så det inte rostar.

Det kommer att bli fler skavanker på bilen, det är bara när du ska sälja den det kommer att betydelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback