Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 01:37
  #1
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Låt mig förklara:

I slutet på året 2016 så har moderaternas Pr-firma / Valstrategi, helt plötsligt insett att det lönar sig att twittra bittra sanningar och rabbla statistik och obekväma sanningar, d.v.s, det som SD nu har framfört i många år.

Tack vare detta, får de mycket medhåll på sociala medier, Hanif Bali, Tomas Gur även Lars Beckman, som varit stark motståndare och "ett ljus i mörkret" twittrar och skriver nu sina facebookinlägg, om hur läget ser ut i Sverige.

De får likes.

De får många likes.

Just nu så har den inre partigruppen lite hybris, liksom F!, inför riksdagsvalet. Alla höll med dem, och de skulle få ett gott valresultat med buller och bång, men sanningen är denna, att så gott som var och envar som trycker gilla eller retweetar deras inlägg är Sverigedemokrater.

Något som kommer sig visa sig vara väldigt roligt, då partiet, tror de har "folkligt stöd", då de bara har stöd för folkets åsikter.

Så moderaterna, kommer efter valnatten 2018 få sig en överraskning de sent kommer att glömma.

Kanske var inte Reinfeldts teori om att tysta ner dem så dum, för M kommer hamna i en väldigt knepig situation, såtillvida att de inte övertrumfar och överträffar SD i vad vänstern nu skulle kalla rasistiska / fascistiska förslag.

Trovärdigheten är minimalt förbättrad, med tanke på både DÖ, AKB:s velande och deras allianskamrater, om man nu ska ens kalla de kamrater.

Så, vad tror ni, skribenter och analytiker på forumet?

Själv tror jag att de grovt har överskattat sin förmåga att nå ett valresultat över 16%, såtillvida inte Löfven nu lyckas klanta till det ännu mera.

Han är även på dekis så det finns tyvärr inte så mycket att välja på, om man inte röstat på samma parti sedan 1990-talet "för det är den enda för mig"

Dvs, endast de döende eller dödslojala väljarna finns kvar. För både M, S och V. Mp, som har yngre väljare är jag något osäker om.

Det berömda citatet "jag vet inte så mycket om politik, så jag röstar MP"

Invandrarna som vill hit, verkar ha bytt till C samt islamisterna och andra generationen / integrerade verkar ha bytt till SD.

Hursomhelst

Frågeställning:

Tror ni moderaterna överskattar sin förmåga för comeback?

Kan AKB vara kvar?

Bör de fortsätta framställa sig som sanningsägare, fast de som sympatiserar, inte är Moderater, eller överväger att bli det.
Citera
2017-08-12, 11:47
  #2
Medlem
Clidjurs avatar
Jag tror att väljarna straffar moderaterna för att de säger sig vara i opposition och är ett regeringskraftigt alternativ; samtidigt som de har hela tiden sen december överenskommelsen bevisat motsatsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback