Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-25, 11:14
  #13
Medlem
BigFatCones avatar
Nu är jag visserligen inte höger men jag förstår inte varför jag ska skämmas för vad andra gör?
Citera
2017-08-25, 12:36
  #14
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu är jag visserligen inte höger men jag förstår inte varför jag ska skämmas för vad andra gör?

Ingen har sagt att du ska eller bör skämmas. Jag har kanske inte valt det bästa ordet för detta, men jag tror nog att jag har gjort mig förstådd ändå, för om man kan "cringa" när andra människor säger eller gör något dumt så kan man väl det när det handlar om ens politiska meningsfränder med antar jag.
Citera
2017-08-25, 12:42
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ingen har sagt att du ska eller bör skämmas. Jag har kanske inte valt det bästa ordet för detta, men jag tror nog att jag har gjort mig förstådd ändå, för om man kan "cringa" när andra människor säger eller gör något dumt så kan man väl det när det handlar om ens politiska meningsfränder med antar jag.
Jag dömer människor på individnivå. Alla SD:are är inte puckade bönder bara för att Levi Klausen är det. Det samma gäller med mina meningsfränder.
Citera
2017-08-25, 12:47
  #16
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag dömer människor på individnivå. Alla SD:are är inte puckade bönder bara för att Levi Klausen är det. Det samma gäller med mina meningsfränder.

Det gör jag också. Men jag förstår inte vad det är du vill ha sagt med det? Är det inte OT?
Citera
2017-08-25, 12:51
  #17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Det gör jag också. Men jag förstår inte vad det är du vill ha sagt med det? Är det inte OT?
Att prata om att jag inte skäms för andra tycker jag är helt och hållet OnT.

Dom gånger mina meningsfränder beter sig som nötter så brukar jag istället förklara det för dom och ge tips om bättre sätt att uttrycka sig på och föra kampen vidare. Det känns mer konstruktivt än att skämmas.

Cringear gör man förresten just för att man skäms. På svenska brukar man säga att något får en att ta fram skämskudden.
Citera
2017-08-25, 13:02
  #18
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag dömer människor på individnivå. Alla SD:are är inte puckade bönder bara för att Levi Klausen är det. Det samma gäller med mina meningsfränder.

"Är det inte OT?"

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att prata om att jag inte skäms för andra tycker jag är helt och hållet OnT.

Bullshit, det du säger i översta stycket är ju för fan långt ifrån samma sak som din (bort)förklaring om att du "inte skäms för andra". Tröttsamt det är när du som moderator inte håller dig till reglerna i tråd efter tråd.

Citat:
Cringear gör man förresten just för att man skäms. På svenska brukar man säga att något får en att ta fram skämskudden.

Ja?
Citera
2017-08-25, 13:23
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
"Är det inte OT?"
Frågeställningen lyder ju "Skäms du för Flashback?" och det svarade jag på. Jag var även vänlig nog med att förklara varför och ge ett exempel på hur jag tänker.

Citat:
Bullshit, det du säger i översta stycket är ju för fan långt ifrån samma sak som din (bort)förklaring om att du "inte skäms för andra". Tröttsamt det är när du som moderator inte håller dig till reglerna i tråd efter tråd.
Va? Att jag inte skäms för vad andra tycker beror ju på att jag inte dömer folk på gruppnivå om jag kan låta bli. Det är minst lika tröttsamt när någon snorvalp till användare ska läxa upp mig i hur forumet fungerar. Släpp det nu och återgå till din frågeställning istället.

Citat:
Ja?
Till och med jag som älskar anglicismer tar upp stora skämskudden när folk använder ord som inte alls passar in i svensk talmelodi. Men som sagt, åter till ämnet.
Citera
2017-08-25, 13:29
  #20
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Frågeställningen lyder ju "Skäms du för Flashback?" och det svarade jag på. Jag var även vänlig nog med att förklara varför och ge ett exempel på hur jag tänker.


Va? Att jag inte skäms för vad andra tycker beror ju på att jag inte dömer folk på gruppnivå om jag kan låta bli. Det är minst lika tröttsamt när någon snorvalp till användare ska läxa upp mig i hur forumet fungerar. Släpp det nu och återgå till din frågeställning istället.


Till och med jag som älskar anglicismer tar upp stora skämskudden när folk använder ord som inte alls passar in i svensk talmelodi. Men som sagt, åter till ämnet.

Tråden har aldrig varken handlat om att "dömande" av individer eller något snack om dämande på "gruppnivå".
Citera
2017-08-25, 13:32
  #21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Tråden har aldrig varken handlat om att "dömande" av individer eller något snack om dämande på "gruppnivå".
Det handlar om att skämmas för andras handlingar. Jag gör inte det och jag förklarade varför. Häpp.
Citera
2017-08-25, 13:39
  #22
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det handlar om att skämmas för andras handlingar. Jag gör inte det och jag förklarade varför. Häpp.

Nej du förklarade att du dömer människor på individnivå (även dina meningsfränder) och att inte alla SD:are är puckade bönder.

Tycker man borde kunna förvänta sig att modsen ska hålla sig närmare topic än så.
__________________
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-08-25 kl. 13:58.
Citera
2017-08-25, 15:22
  #23
Medlem
BewilderedHulders avatar
Även om det finns inlägg som ger mig magknip från högern, så är jag oerhört stolt över över FB och alla dessa otroligt klipska högerdebattörer, sån dum extremvänster jag är
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2017-08-25 kl. 15:27.
Citera
2017-08-25, 15:53
  #24
Medlem
Känner inte alls igen mig i premissen för din ts, har tvärtom reagerat på hur grunda och floskelaktiga resonemang vänsterliberaler/pk-nissar för här. Det gör de även irl, men där är det förväntat eftersom de får bekräftelse från likasinnade och etablissemanget. På Flashback finns andra krav på att faktiskt kunna argumentera, men ett liv utan intellektuell utmaning sätter väl sina spår, i form av bristande självinsikt osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback