Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-12, 10:14
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Svensk elproduktion är redan ren. Vill du göra en miljöinsats, ät mindre kött och cykla mer.
Men har du prövat stänga av den det blir så fridfullt och lugnt?
Citera
2017-08-12, 10:20
  #14
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Men har du prövat stänga av den det blir så fridfullt och lugnt?

Att du och ditt grannskap installerar en mikroanläggning med solceller gör knappast att vi kan stänga ner övrig elproduktion.
Citera
2017-08-12, 10:43
  #15
Medlem
Kolreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Men det är som reklam sätter man upp kanske fler gör likadant och vi får ett miljö vänligare samhälle

Möjligen, mitt eget sug uppstod när en granne hade slängt på solceller på hela takets södersida. Solceller i sig självt är ingen dum idé, men fundera på hur mycket som du vill ha.

Frågan är som sagt hur mycket du är beredd att lägga in. Det kostar som sagt en hel del.
Citera
2017-08-12, 15:50
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred
Möjligen, mitt eget sug uppstod när en granne hade slängt på solceller på hela takets södersida. Solceller i sig självt är ingen dum idé, men fundera på hur mycket som du vill ha.

Frågan är som sagt hur mycket du är beredd att lägga in. Det kostar som sagt en hel del.
Nästan inget är för rädd för stöld.
Citera
2017-08-12, 15:52
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Att du och ditt grannskap installerar en mikroanläggning med solceller gör knappast att vi kan stänga ner övrig elproduktion.
Nej men det vissar framtiden.
Citera
2017-08-12, 15:56
  #18
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Nästan inget är för rädd för stöld.

Låt bli då, du har ändå ingen reell nytta av solceller för några hundralappar. Köp en solcellsdriven mobilladdare som du kan ta in istället.
Citera
2017-08-12, 16:28
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Låt bli då, du har ändå ingen reell nytta av solceller för några hundralappar. Köp en solcellsdriven mobilladdare som du kan ta in istället.
Nej jag ska lägga några hundra på det till slut blir dom så biliga så har alla dom.
Citera
2017-08-12, 16:30
  #20
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Nej jag ska lägga några hundra på det till slut blir dom så biliga så har alla dom.

Så köp solceller för några hundra och installera dem inte. Du har gett ditt bidrag till solcellsutvecklingen och du behöver inte oroa dig för att de stjäls.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback