Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-11, 23:40
  #1
Medlem
Just kört igång med stronglift 5x5. Ska enligt programmet vila 90 sekunder eller tre minuter mellan seten. Men det är ju så sjukt tråkigt!!!?? Vad gör ni mellan seten??? Funderar på om jag skulle kunna köra två övningar parallellt. Eller räknas det inte som vila då? Känns dumt att bara stå och glo bort massa tid.
Citera
2017-08-11, 23:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockanfyra
Just kört igång med stronglift 5x5. Ska enligt programmet vila 90 sekunder eller tre minuter mellan seten. Men det är ju så sjukt tråkigt!!!?? Vad gör ni mellan seten??? Funderar på om jag skulle kunna köra två övningar parallellt. Eller räknas det inte som vila då? Känns dumt att bara stå och glo bort massa tid.
Kanske känns tråkigt nu men när du lyfter lite tyngre så kommer du att vara tacksam för all vila du kan få
Citera
2017-08-11, 23:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Kanske känns tråkigt nu men när du lyfter lite tyngre så kommer du att vara tacksam för all vila du kan få
Möjligt! Men vad gör "man" då, vanligtvis? Står kvar, sätter sig, lägger sig?? Haha, vet inte alls Hur ett normalt gymbeteende går till!
Citera
2017-08-11, 23:54
  #4
Medlem
Mjälls avatar
Brukar sträcka på mig, dricka lite vatten, slösurfa på mobilen.
Citera
2017-08-12, 08:36
  #5
Medlem
knullJesuss avatar
Det är ok att korta ner vilan lite i början. Det finns liksom ingen anledning att du ska stå och ha tråkigt i tre minuter efter att ha knäböjt 30 kilo. När du börjar närma dig ditt 5RM brukar man som sagt vara ganska tacksam för att bara få ligga på golvet och flåsa lite.
Citera
2017-08-12, 10:23
  #6
Medlem
Tack för svar!
Citera
2017-08-22, 13:37
  #7
Medlem
Gullegubbens avatar
Gör det som passar din personlighet. För tyngre set i mark och böj blir det naturligt att vila länge (typ 3 minuter) för att återhämta sig och förbereda sig mentalt för nästa set. Annars är väl det bästa att ha en träningskompis, så att det alltid blir minst en dryg minut mellan seten.
Citera
2017-08-23, 21:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Gör det som passar din personlighet. För tyngre set i mark och böj blir det naturligt att vila länge (typ 3 minuter) för att återhämta sig och förbereda sig mentalt för nästa set. Annars är väl det bästa att ha en träningskompis, så att det alltid blir minst en dryg minut mellan seten.
Redan nu märker jag att jag behöver mer och mer vila mellan seten. Men känner mig fortfarande inte hundra hemma i gymmet och lite obekväm. Men det kommer nog!
Citera
2017-08-23, 22:12
  #9
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Brukar sträcka på mig, dricka lite vatten, slösurfa på mobilen.
Folk som tar med sig mobilen på gymet
Måste ni ha mobilen i fejat 24/7? Lägg undan mobilen för fan när ni drar på gymmet och fokusera helt på träningen.
Tips i all välmening
Citera
2017-08-24, 02:14
  #10
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Folk som tar med sig mobilen på gymet
Måste ni ha mobilen i fejat 24/7? Lägg undan mobilen för fan när ni drar på gymmet och fokusera helt på träningen.
Tips i all välmening

Tack för ditt utmärkta tips. Ska fokusera på att vila istället för på att stå eller sitta ned och hålla en liten skärm i handen.

Fast är inte det sistnämnda en delmängd av det förstnämnda? Finns det något speciellt sätt man bör vila på? Jag tänker att vila i kontexten betyder frånvaro av tungt muskelarbete.
Citera
2017-08-24, 09:56
  #11
Medlem
Håller helt med, skippa telefonen.

Jag brukar bara sätta mig på golvet, blunda och visualisera nästa set. Säga till mig själv att det är lätt. Det mesta sitter ändå i huvudet, så det är dit jag vänder mig iaf.

Ser kanske lite konstigt ut när någon sitter mitt i gymet med benen i kors, blundar och har ett litet smile på läpparna. Men vem fan bryr sig!

Lycka till med träningen!!

Mvh
Citera
2017-08-24, 10:44
  #12
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Folk som tar med sig mobilen på gymet
Måste ni ha mobilen i fejat 24/7? Lägg undan mobilen för fan när ni drar på gymmet och fokusera helt på träningen.
Tips i all välmening

Citat:
Ursprungligen postat av MortimerSmith
Håller helt med, skippa telefonen.
Varför?
__________________
Senast redigerad av MrGallagher 2017-08-24 kl. 11:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback