Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 13:05
  #97
Medlem
salty-sailors avatar


Varför var folk så passiva under soviet eran när det svalt ihjäl miljoner eller skickades till arbetsläger? Hjärntvätt och stigmatisering och bestraffning mot oliktänkande. Du kan aldrig "avtvätta" någon från hjärntvätt, därför är det egentligen helt meningslöst att debatera med dessa.

lär dig mer här https://www.youtube.com/watch?v=5gnpCqsXE8g
__________________
Senast redigerad av salty-sailor 2017-08-16 kl. 13:09.
Citera
2017-08-16, 15:17
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Och gemensamt för alla dessa länder är, utöver varierande grader av marxistisk subversion, höga halter östrogen i dricksvattnet.

Det handlar om att vanligt folk har annat att bry sina hjärnor med, jobb, familjen, egna problem, samt en massa fritidssysselsättningar, föreningar, idrott. Det heter livet och det pågår 24 timmar om dygnet, vanligt folk orkar inte bry sig om annat än det som händer inom deras egna livsramar.

Jag är själv uppväxt i sådana kretsar, har en syster som gifte in sig i en moderat familj av klassiskt mått, i den familjen var politiskt prat bannlyst, det enda som fick avhandlas var, idrott eller vardagliga händelser. Så fort jag tog upp den senaste politiska krisen frös dom mig ute ur allt vad samtal heter.

Folk pratar ogärna politik och byter oftast ämne så fort de får chans.

Majoriteten är inte drabbade av invandrarkaos, det är vi med låg inkomst som blir drabbade, det är andra invandrare i förorterna som blir drabbade, svenskar bor inte i de invandrartäta områdena.

Det är inte helsvenske kalle som får sin bil uppbränd natt efter natt, det är taxichaffören Mohammed som blir drabbad.

Det som inte syns finns inte, för fem år sedan pratade jag med folk i Hultsfred om hur hemskt det är att ha muslimer som grannar, de flesta fnös på näsan och mumlade något om SD, idag är varannan medborgare i Hultsfred drabbad av invandrare och nu sitter samma personer och gnäller på muslimer.

Men i stort är Sverige lugnt, de flesta invandrare sköter sig, de jobbar och betalar skatt, de väsnas inte så jävligt, de kaosartade de flyttar till kaosområden och där blir oftast inte vanliga svenskar utsatta för dem utan andra invandrare.

Under andra Världskriget var svenskarna precis lika dana som de är idag, ingen brydde sig nämnvärt om vilka fasor som ägde rum på olika håll, de hade då som nu samma vardagsbekymmer att prioritera först av allt.
Citera
2017-08-16, 17:16
  #99
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Under andra Världskriget var svenskarna precis lika dana som de är idag, ingen brydde sig nämnvärt om vilka fasor som ägde rum på olika håll, de hade då som nu samma vardagsbekymmer att prioritera först av allt.
Det här är en utav de huvudsakliga orsakerna till varför det ser ut som det gör, att Sverige inte mobiliserade totalförsvaret och gick i krig på Tysklands sida. Nu besegrades den goda sidan och ondskan vann.
Citera
2017-08-16, 17:54
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det här är en utav de huvudsakliga orsakerna till varför det ser ut som det gör, att Sverige inte mobiliserade totalförsvaret och gick i krig på Tysklands sida. Nu besegrades den goda sidan och ondskan vann.

Sverige hade varit militärt sett värdelöst jämfört med andra länder, t o m Finland. Dessutom fanns det ingen som helst sympati ute bland vanligt folk för att gå i krig på Tysklands sida, vilket hade gjort våra insatser på slagfältet ännu svagare.

Gissa vad som hade blivit resultatet om vi hade följt din vansinniga s k strategi? Jo, både vi och Finland hade kommit att bli ockuperade av Sovjet 1944-45 (eller ännu tidigare), och sedan antingen upptagna i Stalins terrorstat eller förvandlade till sovjetiska lydstater, medan hundratusentals svenskar och finnar deporterats till Sibirien eller avrättats. Det är exakt vad som hade hänt.

(Sedan menar jag att det är en mycket skum tanke att vi alls skulle ha gått in som nazister, men det är en annan sak)=
Citera
2017-08-16, 18:57
  #101
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sverige hade varit militärt sett värdelöst jämfört med andra länder, t o m Finland. Dessutom fanns det ingen som helst sympati ute bland vanligt folk för att gå i krig på Tysklands sida, vilket hade gjort våra insatser på slagfältet ännu svagare.

Gissa vad som hade blivit resultatet om vi hade följt din vansinniga s k strategi? Jo, både vi och Finland hade kommit att bli ockuperade av Sovjet 1944-45 (eller ännu tidigare), och sedan antingen upptagna i Stalins terrorstat eller förvandlade till sovjetiska lydstater, medan hundratusentals svenskar och finnar deporterats till Sibirien eller avrättats. Det är exakt vad som hade hänt.

(Sedan menar jag att det är en mycket skum tanke att vi alls skulle ha gått in som nazister, men det är en annan sak)=
Finns ingen som helst logik i det du säger.
Citera
2017-08-16, 18:59
  #102
Avstängd
Svenskarna demonstrerar på Flashback och Facebook.
__________________
Senast redigerad av Valpen_ 2017-08-16 kl. 19:07.
Citera
2017-08-16, 21:09
  #103
Medlem
Om jag ska utgå från mig själv som är en av många som röstar på Sd utan att vara alltför öppen med det, så tror jag att det beror på att min omgivning som jag vuxit upp med skulle dissa mig totalt.

Jag har dock börjat bli mer och mer öppen med att man måste kunna kritisera dagens utveckling utan att vara ond nazist, jag har även avslöjat mina Sd-sympatier för fler och fler.
Citera
2017-08-16, 21:10
  #104
Avstängd
argsvennnes avatar
naiv från början nu tror jag det är uppgivenhet vi känner många av oss
Citera
2017-08-16, 22:24
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviathan99
Rädsla för att förlora/inte få jobb:
Att vara öppet invandringskritisk har ju länge varit ett karriärmässigt självmord tyvärr p.g.a. den hetsjakt och PK -indoktrinering som mainstream-media dagligen pumpar ut.

Budskapet är tydligt: Människor som är emot massinvandring är outbildade, korkade, trångsynta m.m.
Och den försynte svensken vill ju absolut inte sålla sig till denna brokiga skara och håller då hellre sina tankar & åsikter för sig själv.

Tyvärr har ju det lett till att många av dom som väl vågat yttra sig öppet och ställt upp som kommunalpolitiker för SD etc. ofta är de mindre begåvade individerna som inte haft någon karriär att oroa sig för.
Detta har i sin tur genererat många språkliga grodor och rent rasistiska uttalanden vilket mainstream-media naturligtvis varit snabba att underblåsa och på så vis "bekräftat" nidbilden av den outbildade invandringskritikern/rasisten.
Dock har antalet människor med bättre examina och andra meriter börjat strömma till SD, visserligen försiktigt men ändå. Ofta pensionärer (ingen risk att förlora jobbet, och pensionerna lär ju krympa allt mer då de konfiskeras på olika sätt för att betala invandrigskalaset (Bankskatt betalas ju t.ex. också av pensionsfonder som ju bl.a. äger bankaktier, allmänna arvsfonden betalar en hel del integrationsprojekt, invandrare få ta del av det svenska pensionssystemet utan ha betalat in lika mycket som svenskar i systemet osv.) De börjar därför i allt högre grad bli villiga att ta smällen att förlora en och annan vän på fejjan och i grannskapet...Försämringar i vård och omsorg och boendemöjligheter samt polis mm styr också folk i riktning mot SD, det blir ju allt tydligare vad som orsakar kriserna...
__________________
Senast redigerad av Realist50tal 2017-08-16 kl. 22:27.
Citera
2017-08-16, 23:28
  #106
Medlem
Statsindividualism + långvarig, total demokratur.
Citera
2017-08-17, 12:21
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Nej, det där tror jag faktiskt inte alls på, nu flummar du.

Det har blivit otroligt mycket jobbigare att bestämma och komma överrens om saker och ting när man hela tiden måste ha hänsyn till vad kvinnor "känner"..

Ett välformulerat argument för vad man ska lägga pengar på väger inte upp mot ett 15 sekunders klipp på någon negerunge med flugor i ögonen. Vi är olika och jag tycker att de kvinnor som ska få ha makt ska få det pga kompetens och meriter, inte pga kvotering. Jag tror högt och lågt om både kvinnor och män, därför ska _alla gallras lika_ kvinnor ska inte ha det lättare som det är idag.
Citera
2017-08-20, 22:08
  #108
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har du en källa (polisen?), att offret "vägrar uppge signalement för att inte underblåsa rasism"?

Nej, jag vet faktiskt inte vad han sa till polisen. Jag såg en länk till hans Facebooksida och en diskussion om hur han vägrade svara sina vänner. Han kallade dem främlingsfientliga när de frågade hur förövarna såg ut. Det var utdraget och plågsamt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback