Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-13, 10:06
  #49
Medlem
GekkoBleus avatar
Jag ser knappast att någon legitimerad psykolog skulle använda den citerade termen 'normala män' eller ens argumentera för något i det där. Detta är damtidnings-populistisk journalism. S.k. slut-shame är bara ett i raden utav nya mode-ord som spacklats på ett socialt fenomen.
Citera
2017-08-13, 10:56
  #50
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Ursäkta om jag frågar, men har inte du skrivit tidigare att din egen far är just psykolog och hade intalat dig en massa saker om att kvinnor inte har någon sexualitet o.s.v.? Jag kan inte hitta det nu dock när jag sökte lite.

Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Nej, det har jag inte. Jag läste skiten på biblioteket, och min far var inte psykolog.

Mitt misstag, jag såg nu att det var användaren "Chatelperronien" som i denna tråd skrev det.

Jag blandade ihop dig och Chatelperronien då hon och du har många likheter i de ämnen ni skriver om; unga tjejer, lite speciella i sitt sätt att skriva, ihärdigt dillande om normalt ytterst ovanliga uppfattningar gällande just testosteron, feminint utseende, kvinnlig onani samt fokus på yrkesgruppen psykologers påstådda inblandning.

Chatelperronien:

Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
Jag, en tjej, blev redan i puberteten itutad att mitt väldigt feminina utseende visade att jag hade mycket låg testosteronnivå. Min far som var psykolog påstod att jag därför alltid skulle ha mycket låg, nästan obefintlig sexlust. Jag trodde därför att det som pirrade i underlivet var en infektionssjukdom och jag försökte det ena slidrengöringsmedlet efter det andra men inget hjälpte. Det enda jag uppnådde var att medlen störde bakteriefloran så att min slida luktade skit i flera år innan den återhämtade sig.

När jag var 18 år kom jag i kontakt med feministiska idéer och insåg att mitt feminina utseende inte bevisade någonting om min könsdrift. Jag provade då att onanera och läste på några instruktionsböcker skrivna av kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Flash-999 2017-08-13 kl. 11:38.
Citera
2017-08-13, 18:27
  #51
Moderator
VitKallas avatar
Erotik och sexualitet --> Psykologi: allmänt
/Moderator
Citera
2017-08-13, 20:17
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GekkoBleu
Jag ser knappast att någon legitimerad psykolog skulle använda den citerade termen 'normala män' eller ens argumentera för något i det där. Detta är damtidnings-populistisk journalism. S.k. slut-shame är bara ett i raden utav nya mode-ord som spacklats på ett socialt fenomen.
Jo, psykologer delar ofta in personer i "normala" och "onormala", ofta enligt könsdiskriminerande kriterier som skiljer mellan män och kvinnor.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback