Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-11, 18:58
  #1
Medlem
GuldBuddahs avatar
Hello,

Har lite problem här. Ska möta upp kranen precis innan på väg ut till en pub och han har nå superskit inne som luktar igenom väggarna typ. Kan jag ta med något bra och smidigt hemifrån tro? Orkar inte dra åt mig massa onödig uppmärksamhet. Har en lufttät glasburk hemma, men den får ju knappast plats i sommaroutfiten

Hur gör ni?
Citera
2017-08-11, 19:00
  #2
Medlem
Besvärligt det där. Jag skulle nog göra mig omaket att gå hem med det. Blir väl sådär roligt att oroa sig för gräsdoft på puben...
Citera
2017-08-11, 19:03
  #3
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
lägg det i ett tuggumipaket, väldigt lukt säkert.

edit: och det är förövrigt rätt dumt att ta med droger på krogen.
Citera
2017-08-11, 19:08
  #4
Medlem
GuldBuddahs avatar
Det är korkat ja. Får nog skita i utekvällen, eller palla mig runt halva staden i så fall, hehe. Fan då... Men ska ta med ett tuggummipaket o se om det hjälper. Men lukten brukar läcka efter ett tag...

Aja, får bita o det sura äpplet då
Citera
2017-08-11, 19:09
  #5
Medlem
TheReefs avatar
In med de i en snusdosa
Citera
2017-08-11, 19:11
  #6
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Det är korkat ja. Får nog skita i utekvällen, eller palla mig runt halva staden i så fall, hehe. Fan då... Men ska ta med ett tuggummipaket o se om det hjälper. Men lukten brukar läcka efter ett tag...

Aja, får bita o det sura äpplet då

Dom gånger jag testat så har det hållt sig luktfritt ett par dagar, ioförsig ingen överdrivet luktande strains då.

Annars får du stasha det på något smart ställe utomhus.

Ja det är nog det bästa tipset, ha det så kul ilväll!
Citera
2017-08-11, 19:20
  #7
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Dom gånger jag testat så har det hållt sig luktfritt ett par dagar, ioförsig ingen överdrivet luktande strains då.

Annars får du stasha det på något smart ställe utomhus.

Ja det är nog det bästa tipset, ha det så kul ilväll!

Helt klart värt ett försök. Drar hem annars, inte hela världen om man missar en utekväll, hehe. Tack! Ha en trevlig kväll du med
Citera
2017-08-11, 19:34
  #8
Medlem
Drumedarens avatar
Har suttit många gånger på bussen hem från kranen med en stinkande femma i fickan, det är fan ren ångest. Men snusdosa eller tuggummipaket. Eller ta det säkra före det osäkra och stanna hemma och rök en hövding.
Citera
2017-08-11, 19:35
  #9
Medlem
Vethuts avatar
Lägg det i en filmburk för en analog kamera.

Funkade fint för en massa år sen och bör funka lika fint idag. Luktar typ inget och ryms i fickan.
Citera
2017-08-11, 20:21
  #10
Medlem
Jag brukar ju spara och diska små glasburkar för just sånt här och eftersom jag även röker pipa brukar jag ha med typ två lite större burkar tobak ändå, så en liten glasburk till brukar inte vara ett problem.

Kapris, inlagd vitlök, pesto etc brukar ha bra burkar för små doser gräs och ättika tar ofta bort eventuell kvarvarande lukt på nån dag.

Det ser trevligare ut på efterfesten/bortamatchen också att hala fram en liten glasburk än en sketen snusdosa eller tuggummipåse, det brukar Magdalena Ribbing säga åt mig varje gång vi hamnar hemma hos henne på småtimmarna. Trevlig gå-bort present också om man odlar, en liten burk med ett par buds.
Citera
2017-08-11, 20:35
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Jag brukar använda såna burkar som man får tacosås i. Får ledigt plats en tia per burk.
Citera
2017-08-11, 21:23
  #12
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag brukar använda såna burkar som man får tacosås i. Får ledigt plats en tia per burk.

Haha en tacosås burk inne på krogen

Kommer se ut som om att han går runt med halv stånd
Kanske ioförsig är bra när man ska ragga ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback