Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 15:00
  #1
Medlem
Craiggs avatar
Som sagt, min vän - eller f.d vän numera - klagar på mitt beteende, men beter sig själv väldigt omoget och ovänligt. Vi är båda 20 år och var vänner från första gymnasieåret fram till igår. Denna tjafs har hållit på i en lång tid nu, men igår spårade det ut som fan.

Jag brukade vara taskig mot min vän, men jag menade det ändå inte på det viset, alla är väl taskiga mot sina vänner mer eller mindre. Hursom, min vän störde sig som fan på detta och tog upp det med mig flera gånger och sa åt mig att sluta vara taskig och otrevlig. Jag hade kunnat köpa det, om det inte vore så att han var exakt likadan mot mig. Bland annat kallade han mig väldigt ofta för efterbliven och idiot, helt i onödan. Han skryter även ofta om att han legat med fler tjejer än vad jag har. Och när vi umgås med andra människor så blir han en helt annan person, och börjar håna mig framför dem.
Men det värsta var ändå, att han har en polare som bor i en annan stad, som han oftast brukar skriva med. Jag har fått veta att väääldigt ofta har min f.d vän snackat skit bakom min rygg för denne polaren. Han har bland annat skickat screenshots på våra konversationer till denne snubben, och därmed hånat mig tillsammans med honom (inte riktigt vad en äkta vän brukar göra, right?).

Allt detta gör han, och ändå klagar han på att jag är taskig och otrevlig. Jag tycker det låter jävligt mycket dubbelmoral över hans resonemang. För honom är det tydligen okej att vara otrevlig mot mig och snacka skit om mig för andra - men så fort jag gör något taskigt så konfronterar han mig och undrar varför jag är så taskig.

Detta har alltså pågått i ett tag nu, sen ca ett halvår tillbaka (innan dess var allt frid och fröjd). Men igår spårade det ur totalt, och han sa att han inte ville vara vän med mig längre. Egentligen borde jag ha blivit väldigt ledsen, men jag fick ändå en skön känsla, eftersom jag nu förmodligen skulle slippa hans dubbelmoral. Det hände dock väldigt plötsligt. Vi hade bland annat planerat att gå på en festival tillsammans i år, men det blir nog inget av det längre.
Tjafset mellan oss fortsatte ända in idag. Hela denna förmiddag skrev vi meddelanden till varandra där vi kastade skit på varandra och pekade på varandras felaktigheter. Nu har det dock gått några timmar sedan vi skrev nåt till varandra.

Min fråga är om detta på något sätt är värt att rädda? Kan jag få tillbaka min vän efter ett tag då stormen lagt sig lite? Eller ska jag betrakta vänskapen som avslutad för alltid? Mvh
__________________
Senast redigerad av Craigg 2017-08-11 kl. 15:02.
Citera
2017-08-11, 15:08
  #2
Medlem
Endast du kan ju veta om det är värt att bli sams igen, Efter vad jag läst så skulle jag definitivt inte ens fundera på att bli kompis igen.
Han går bakom din rygg och snackar bakom din rygg, solklart val om jag var i sin sits iaf.
Varför ska man umgås med falska människor?

Reg 2012, 20 år ajjabajja
Citera
2017-08-11, 15:27
  #3
Medlem
Du ska nog fundera på det eget beteende och vilken roll du spelat i det hela, ofta ser man inte sina egna fel hela vägen och projicerar på den andre.

Du kan aldrig ändra på nån annan än dig själv och om du vill vara kompis med honom måste du helt acceptera och leva med hans beteende. Om han ändrar sig så är det väl bra men du kan inte räkna med det
Citera
2017-08-11, 17:53
  #4
Medlem
Adelaides avatar
Låter som om ni börjat gå varandra på nerverna helt. Då gör ni nog rätt i att inte vara vänner.
Citera
2017-08-11, 22:12
  #5
Medlem
låter som nån av er är kär i den andre,

har ni bögat?

skulle aldrig orka med en "vän" som beter sig som en jobbig flickvän
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback