Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-13, 15:28
  #13
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag kan hålla med om att det i mina ögon faller utanför topic. Det är möjligt att moderatorerna i Kändisskvaller inte delar mitt intryck eller att de missat det (kan inte se att det rapporterats) - det är något som de får svara på.

Att jag skulle köra med halmgubbar är en orättvis anklagelse. Jag har att granska dina inlägg utifrån trådens topic. Att jag utöver detta ska förväntas gå igenom trådar som kan innehålla hundratals, kanske tusentals inlägg i jakt på andra inlägg som avviker är en orimlighet att begära.
Moderatorerna behöver inte gå igenom tusentals inlägg för att moderera en tråd. Men de måste veta vad som händer i tråden innan de går in och varnar någon. (Fortfarande inte mer än 11 sidor tråd, tror jag.) Som ni nu verkar försöka bedöma mitt inlägg så säger ni att tråden handlar om personen TT, punkt slut. Så fungerar inte en diskussion. För det första så nämns AB i topic. Det finns alltså även redan inlägg i tråden som helt fokuserar på personer i TTs närhet, inlägg som i högsta grad är relevanta för den diskussion som förs. Diskussionen handlar om möjligheten att TT och DP kan ha gillrat en fälla för AB.

I det läget kan moderatorn inte bara gå in och utdela varning för liknande inlägg som fortsätter diskussionen. Då måste moderatorn först meddela detta i tråden eller via moderatormeddelande. Det är min bestämda uppfattning. Så görs ju också vanligen, typ "Från och med nu blir det varning för ... Skriv istället om detta i följande tråd ...".
__________________
Senast redigerad av wwr 2017-08-13 kl. 16:17.
Citera
2017-08-14, 14:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Moderatorerna behöver inte gå igenom tusentals inlägg för att moderera en tråd. Men de måste veta vad som händer i tråden innan de går in och varnar någon. (Fortfarande inte mer än 11 sidor tråd, tror jag.) Som ni nu verkar försöka bedöma mitt inlägg så säger ni att tråden handlar om personen TT, punkt slut. Så fungerar inte en diskussion. För det första så nämns AB i topic. Det finns alltså även redan inlägg i tråden som helt fokuserar på personer i TTs närhet, inlägg som i högsta grad är relevanta för den diskussion som förs. Diskussionen handlar om möjligheten att TT och DP kan ha gillrat en fälla för AB.

I det läget kan moderatorn inte bara gå in och utdela varning för liknande inlägg som fortsätter diskussionen. Då måste moderatorn först meddela detta i tråden eller via moderatormeddelande. Det är min bestämda uppfattning. Så görs ju också vanligen, typ "Från och med nu blir det varning för ... Skriv istället om detta i följande tråd ...".

Mitt PM är fylld med omotiverade varningar!
Vad som är relevant för diskussionen avgörs av Admins. De har en regel ot/trams där man kan klassa vad som helst som ot. Därför tycker jag att du borde kritisera detta mera grundligt. Skriver du något som moderatorn ogillar tar han/hon bort det och motiverar med att han tycker såå.. ja, det är ot..
Välkommen till klubben!!
Citera
2017-08-21, 12:06
  #15
Medlem
Jofs avatar
Jag har fått EN i mitt tycke omotiverad varning. Av 8 kanske. De övriga motiverade och stämde till eftertanke på ett bra sätt.
Men som vanligt är det den enda "felaktiga", som jag minns bäst.
Men med mer eftertanke är det ett bra betyg på moderatorerna.
Förstår också varför det jag skrev kunde upplevas som trams fast det var mycket allvarligt menat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback