Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-12, 22:06
  #37
Medlem
Hatar också allt det du radade upp plus folk som kommer säga att du bara är negativ och skall "rycka upp dig"
Citera
2017-08-13, 01:23
  #38
Medlem
Håller till stor del med dig. Vill lägga till ett par saker.

1. Om folk inte är ondskefulla så är de bara ohyggligt tråkiga och förutsägbara oftast. Det är iof bättre än att vara ondskefull men det är inget man direkt trivs att vara i närheten av heller.

2. Det värsta som jag ser det är förljugenheten, och att det fungerar så JÄVLA bra. Den som är öppen, ärlig och sårbar blir KROSSAD. Den som däremot är kalkylerande och falsk hela tiden vinner (typ donald trump).
Citera
2017-08-13, 03:04
  #39
Medlem
Delar ditt sätt att se på världen och ditt tankesätt. Har varit och är fortfarande deprimerad och ångestladdad över hur världen ser ut och hur människor är och beter sig. Mina psykiska och känslosamma problem är inte endast pga. detta utan även pga. en trasslig uppväxt, missbruk, FAS, "någon ingrediens av autism" osv. Så jag tror att en del av mina tankar och känslor gentemot människan och dess existens kan komma där ifrån men även pga. att jag kommit till en insikt om hur en del saker verkar.

Jag kan ofta rent av äcklas av hur människan beter sig, fungerar, ser ut m.m. som till exempel idag i affären: "Se hur vi alla springer omkring här inne med tomma blickar bland hyllor fyllda med färgglada plastförpackningar fyllda med skit. Tjocka, fula, gamla och tragiska människor som är på jakt efter föda. En stunds belöning av fett och socker väntar efter en lång slitig dag på fabriken, ståendes i en smutsig och högljudd miljö med blinkande fluorescent ljus."
- Typ så.

Jag förstår dig verkligen men mitt råd är att se saker för vad dem är och acceptera att det är som det är. Sinnesrobönen: "Gud*, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."
*Fri tolkning, menar ej en kristen eller annan religiös gud. det kan vara dig själv, en katt eller universum som helhet
Ett annat tips är att läsa om buddismens och taoismens filosofier. Kanske kan du finna något där.

Sorry för långt inlägg. Ha det väl!
Citera
2017-08-13, 04:51
  #40
Medlem
Jag läste inte din text, till er andra lite aldrig på en sossejävel. De är indoktrinerad kräk! De tror de är goda men det är det sista dem är. Så lär er hata dessa avskum till människor!
Citera
2017-08-13, 05:00
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Jag läste inte din text, till er andra lite aldrig på en sossejävel. De är indoktrinerad kräk! De tror de är goda men det är det sista dem är. Så lär er hata dessa avskum till människor!


Jag vill vara lite kritisk där och påstå att man inte kan kräva "kärlek" från andra utan att vara beredd att ge det själv. Jag tycker att man ska hjälpa efter förmåga men också hjälpa dem som saknar förmågan att klara sig själva.
Citera
2017-08-24, 23:19
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Jag vill vara lite kritisk där och påstå att man inte kan kräva "kärlek" från andra utan att vara beredd att ge det själv. Jag tycker att man ska hjälpa efter förmåga men också hjälpa dem som saknar förmågan att klara sig själva.

Om ditt största problem här i livet är det att du hjälper fel personer så sluta med det?
Den största kritikern skall en vara mot sig själv och där är som tidigare skribent skrev inte Sossarna de bästa?
Ger gör någon av och från hjärtat och inte för att någon politisk sida säger att man så skall göra.
Kärlek kommer från hjärtat och är inget sprunget ur någon politik.
När du skriver att en skall ge utifrån förmåga så skall du inte per automatik utgå från att alla vill ha utifrån en automatisk oförmåga för så är det tyvärr inte alla gånger att alla saknar förmåga- somliga saknar faktiskt egenvilja och vill därmed billigt leva och överleva på andra.

Ge av hjärtat, sedan ge av yttre förmåga/ ge av tilldelad yttre förmåga, men då detta enbart efter du själv blivit tilldelad tillräckligt av den förmågan.
Ty dem som gapar och skriver och skriker och kräver att alla ska ge, o. s. v, är dem som ger minst och då till ALLA.
Man ger av och från hjärtat eller så ger man inget alls.
Citera
2017-08-24, 23:25
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Jag läste inte din text, till er andra lite aldrig på en sossejävel. De är indoktrinerad kräk! De tror de är goda men det är det sista dem är. Så lär er hata dessa avskum till människor!

De är inte indoktrinerade utan de indoktrinerar.
Med tanke på att TS postar sin tråd just här så vill jag understryka just ditt inlägg.
TS borde tänka om och ffa borde TS här tänka efter.
Citera
2017-08-26, 23:26
  #44
Medlem
Ni alla som sitter här och filosoferar över hur hemskt allt är.
Inser ni hur bortskämda ni är?

Inser ni
"Jag fick allt serverat på ett silverfat men valde att vända mig från det för att jag vet sanningen"?

Okej livet är inte allt ni hoppades på men inse livet är rätt gott. Allt finns att få om ni vill arbeta 8 timmar om dagen.

Finns det något annat samhälle i världen ni hellre hade varit en del av? Troligen inte, inget buddhistiskt samhälle har lockat mig iaf.
__________________
Senast redigerad av GoodLord 2017-08-26 kl. 23:32.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback