Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 19:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Mina tidigare fördomar var att alla satt och knöt knopar tillsammans och sjöng tillsammans.

Men enligt en väninna till mig på +23 år så brukar det supas och knullas friskt vid de äldre scouterna om nätterna på olika slags läger. På just detta Jamboree lägret är jag inte säker på.
Japp har precis samma erfarenhet. Trodde de var nördar. Men fick höra av bekant att just äldre scouter, kvinnor/män tar tillfället i akt att de är ute i naturen med sovsäckar som går att dragkedja ihop.

Så jag har ändrat uppfattning.
Citera
2017-08-13, 10:11
  #26
Medlem
GekkoBleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Seriös fråga, vad fan är en scout?

Scout är en medelklass person i stads- eller förortsmiljö som ansluter sig till en grupp lika illa förberedda överlevare, som sedan successivt inbillar sig att de tar hand om- och klarar av att leva ute i "det vilda". Nördstämpeln är någonstans mellan schack och wellpapp-skulptör.

I själva verket är det en slags tältsekt tillsammans, smygrunkar och lär sig knyta knopar "som aldrig löper". Att säga att det knullas i scouterna är ungefär som att säga att det diskuteras politik i kommunfullmäktige. Det är helt klart relativt till vilken standard man sätter, alltså.
Citera
2017-08-14, 22:59
  #27
Medlem
Ilimitados avatar
Själva benämningen scout står för att man scoutar lämpliga knull. Knoparna som det övas på är sedan till för att binda sina offer. En scout är alltid redo för nästa knull.
Citera
2017-08-15, 21:19
  #28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Haha kom att tänka på Den nakna pistolen 2 1/2 där Leslie Nielsen utbrister: "I haven't had this much sex since I was a boy scout leader".
Precis. Min far varnade mig starkt för scouterna, särskilt "hajk" skulle jag undvika. Läger var det aldrig något tal om. Det är klart att det var väl en kostnadsfråga också (vi var många syskon) men jag är tacksam för hans inställning hur som helst.
Jag tror det kan förekomma sex i form av övergrepp mot barn då "tillfället gör tjuven", samt att det kan vara kuckeliku bland ledarna ibland. Har dock ingen aning om hur vanligt det är eller vilket som är vanligast. Jag var scout i bara ett halvår.
Citera
2017-08-15, 21:50
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Det kallas mänskligt vett att veta hur man tänder en brasa och använder kompass. Men gissar att ni känner er såååå speciella med benämning 'scout'.

Precis laidbackk...
Alla jävlar vet väl hur man får på sig kortbrallor och snubblar över en boll. Men det kanske är pretto att kalla dem fotbollsspelare också?
Citera
2017-08-15, 23:23
  #30
Medlem
Lite sex blev väl i tälten som tonåring. Knappast oväntat när man har hundratals 16-18 åringar i ganska jämn könsfördelning utan vuxen uppsyn
Citera
2018-08-07, 18:44
  #31
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Själva benämningen scout står för att man scoutar lämpliga knull. Knoparna som det övas på är sedan till för att binda sina offer. En scout är alltid redo för nästa knull.
DD!

Och alla medaljer för erövringar i olika länder!
Citera
2018-08-14, 15:48
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceDarey
I veckan har det stora Jamboree-lägret varit med 11 000 besökande scouter.

Knullas det mycket bland tälten där?

jag är tveksam, är inte scouter lite småkristet?
Citera
2018-10-29, 15:36
  #33
Medlem
Studioworkss avatar
Får väl gå in med lite info här.
Ja, det går rätt hett till på scoutlägren.
Vet inte om den finns längre, men på ett av sonens jamboreer delades det ut egna scoutkondomer. Namnet på den? "Alltid Redo". Rätt kul faktiskt.
På det lägret sov inte sonen i det egna tältet en natt. Även om det skulle vara tyst och släckt vid 22-tiden (tror jag) smögs det runt rätt friskt mellan tälten.

Tror inte han varit på något läger efter han blev 14 som man inte fick höra historier efteråt, och då fick jag säkert inte höra de smaskigaste, hahaha.
Citera
2018-10-30, 20:41
  #34
Medlem
Gosifs avatar
Haha rolig tråd! Tänkte direkt om knugen är knull-ledaren
Citera
2021-02-06, 14:57
  #35
Medlem
Fillesnors avatar
Scoutsång.

--

Vem knackar på min dörr, vem knackar på min dörr?
Sa den väna jungfrun.

Det är jag med min patrull, som är här för ett knull!
Sa scoutledar-Frasse

Ni får sova på min arm, ni får sova på min arm
Sa den väna jungfrun

Vi skiter i armen och kör rätt upp i tarmen!
Sa scoutledar-Frasse

Ni får tala med min far, ni får tala med min far
Sa den väna jungfrun

Din morsa får duga, hon är bra på att suga
Sa scoutledar-Frasse

Ni får stanna hela natten, ni får stanna hela natten
Sa den väna jungfrun

En timme får va bra, det är fler som skall ha
Sa scoutledar-frasse
Citera
2021-02-06, 20:40
  #36
Medlem
yidarmy123s avatar
Fråga Jimmy Savilles offer. En känd TV-personlighet från Storbritannien som våldtog småbarn på scoutläger och som såg till så även hans gelikar fick en del av ungdomens källa..

Så nog fan finns det en tradition av barnvåldtäkter inom scouterna - åtminstone i Storbritannien. Tvivlar dock att det enbart är ett problem som begränsar sig till de brittiska öarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback