Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 10:42
  #1
Medlem
volvo 240s avatar
Jag tycker att alla populära ämnen från hela forumet bör synas i aktuella ämnen, dvs även från sexforumet och laidback och övriga forumdelar som kanske inte representeras. Jag menar forumet har 18årsgräns och tex drogdelen är representerad i aktuella ämnen så förstår faktiskt inte varför inte exempelvis sexdelen är det med.

Som jag förstått det så väljs aktuella ämnen ut av moderatorer efter vissa kriterier får man anta. Så kanske en idé vore att återinföra rubriken Heta ämen där helt enkelt de populäraste trådarna i samtliga forumdelar visas. Dessa väljs alltså inte av nån person utan helt enkelt av nån algoritm som är skriven för att visa de 40 mest populära ämnena eller så. Och viktigt att _hela_: forumet inkluderas så man snabbt kan se vad som är populärt för dagen vare sig det är droger I&I Porr datorspel politik elelr vadsom.

Tycker det vore ett bra steg i Flashbacks anda om yttrandefrihet då inget hålls tillbaka av nån moderator eller så utan allt sköts automatiskt utan att någons åsikter eventuellt skulle kunna påverka vad som visas.

Vad tycker ni andra?
Citera
2017-08-11, 12:42
  #2
Moderator
najass avatar
Men det funkar ju så som du beskriver att du vill ha det redan nu. Eller är det jag som missat nått? Vi sitter ju inte och väljer ut trådar till Aktuella ämnen utan det styrs av populariteten. Däremot kan vi välja att lägga till någon extra utöver den algoritm som styr det, om vi tycker någon tråd borde uppmärksammas.

Sen har jag för mig att det är snabbare omsättning nu också så att en tråd inte kan ligga hur länge som helst där. Men det sker också automatiskt.

Jag ska iofs medge att jag inte har hundra koll eftersom jag inte använder AÄ själv
Citera
2017-08-11, 13:36
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag gillar aä, och att det inte bara styrs av en algoritm då jag gillar att se även obetydliga nyheter där och inte så många trådar om hur svårt snälla killar har det.
Citera
2017-09-19, 13:58
  #4
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag gillar aä, och att det inte bara styrs av en algoritm då jag gillar att se även obetydliga nyheter där och inte så många trådar om hur svårt snälla killar har det.
Men då vore det ju bra med en avdelning som jag föreslog man kan kalla Heta ämnen där allt från forumet tillåts att visas.

För tror aldrig jag sett en enda tråd från sexforumet men tom enstaka trådar från Mondo gore och bizarre-delen.

Förstår inte denna moral eller vad man ska kalla det. För det bara _måste_ ju pågå intressanta och stora diskussioner även i de olika sexforumen. Eller trådar med massa besökare eller vad som nu krävs för att hamna på AÄ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback