Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 10:31
  #1
Medlem
Hur är det med att sökmotoroptimera darknetsidor, på vilka sätt skiljer det sig från att sökmotoroptimera på sökmotorer som Google? Vad är de viktigaste knepen och det som är viktigast att undvika?

Om det är relevant kan jag nämna att det är originella produkter som knappast är konkurrensutsatta som åsyftas, det är alltså inte narkotika eller barnporr eller annat som redan är jätteförbjudet och hårt konkurrensutsatt på dark web. Det är snarare varor eller tjänster av ett slag som idag anses futuristiska och möjligen kan utgöra något mindre brott mot någon etisk riktlinje (exakt vad vill jag inte avslöja, jag vill inte att ni ska stjäla idén). Hur kan sökmotoroptimeringen påverkas av att det är mindre kända tillika mindre konkurrensutsatta saker som avses?
Citera
2017-08-11, 13:28
  #2
Medlem
Till exempel: finns det några problem med nedrankning av sidor som sprider länkar på ett "spammigt" sätt även där? Eller av sidor som upprepar samma ord många gånger? Kort sagt, finns det någon motsvarighet till de hemska Google-djuren på dark web?
Citera
2017-08-12, 13:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Till exempel: finns det några problem med nedrankning av sidor som sprider länkar på ett "spammigt" sätt även där? Eller av sidor som upprepar samma ord många gånger? Kort sagt, finns det någon motsvarighet till de hemska Google-djuren på dark web?
Jag har alltså kunskaper om "vanlig" sökmotoroptimering, det jag vill veta är om darknet-sökmotoroptimering är annorlunda? Och i så fall annorlunda på vilka sätt?
Citera
2017-08-18, 11:51
  #4
Medlem
Till exempel, går det att blanda sökord från en massa olika sidor på en enda darknetsida utan att den rankas ner på darkwebs sökmotorer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback