Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-04-09, 09:56
  #109
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Nja, det problemet har det redan in för stora turneringar och de implementerar uppdateringar utefter det, inför turneringar kör det på en specifik patch som inte ändras inför turneringen så alla är vana vid den versionen av spelet. Så det problemet är redan löst, men helt klart ändras spel och balansen i spel rätt ofta vilket kan vara ett problem för många utövare i alla fall.

Så har det väl inte alltid varit?

Kommer ihåg för några år sedan i CSGO då Valve buffade AUG till löjliga proportioner före en turnering och lagen kom överens inofficiellt att inte använda det vapnet i matcherna.

Men även om de inte ändrar spelet just före en turnering kan spelet ta en sådan riktning så att det i princip tvärdör. Blir väldigt antiklimatiskt om en e-sport skulle dö ut bara några månader före en OS-premiär liksom.
Citera
2018-04-09, 09:59
  #110
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Så har det väl inte alltid varit?

Kommer ihåg för några år sedan i CSGO då Valve buffade AUG till löjliga proportioner före en turnering och lagen kom överens inofficiellt att inte använda det vapnet i matcherna.

Men även om de inte ändrar spelet just före en turnering kan spelet ta en sådan riktning så att det i princip tvärdör. Blir väldigt antiklimatiskt om en e-sport skulle dö ut bara några månader före en OS-premiär liksom.

De kan fortfarande ändra i spel så det blir obalans, men i de spelen jag ser så ändrar det inga större saker inför en turnering mer än buggar som uppkommit och småfix, sedan kan det helt klart vara så att vissa saker är större än andra. Sedan kan ett spel helt klart dö ut inför ett OS vilket man får ta med i riskfaktorerna när man diskuterar för eller emot.
Citera
2018-04-09, 10:03
  #111
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
De kan fortfarande ändra i spel så det blir obalans, men i de spelen jag ser så ändrar det inga större saker inför en turnering mer än buggar som uppkommit och småfix, sedan kan det helt klart vara så att vissa saker är större än andra. Sedan kan ett spel helt klart dö ut inför ett OS vilket man får ta med i riskfaktorerna när man diskuterar för eller emot.

Ja, men för mig känns det som en dum idé att lägga till e-sport till OS-programmet eftersom man kommer behöva byta ut dem efter några år ändå.

Jag spelar själv en hel del men min åsikt är att e-sport har ingenting i OS-sammanhang att göra.
Citera
2018-04-09, 18:59
  #112
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Ja, men för mig känns det som en dum idé att lägga till e-sport till OS-programmet eftersom man kommer behöva byta ut dem efter några år ändå.

Jag spelar själv en hel del men min åsikt är att e-sport har ingenting i OS-sammanhang att göra.

Jag är lite likgiltig till det, e-sport har egna stora evenemang nu så de kan fortsätta utveckla det. Om man vill ha med det för det är framtiden hade man kunnat ha det som upvisningsgren och därav kunna byta ut mot ett annat e-spel om det faller ut från popularitet. Dock om man kollar så finns det spel som hållit sig populära rätt många år nu, alla sporter som är med i OS är inte precis stora eller populära sporter.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback