Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 08:34
  #1
Medlem
Kan man bara ignorera sina tunga känslor och tankar och leva vidare? För mig fungerar det inte. Jag kan inte sluta tänka, jag känner mig obekväm och förvirrad om jag inte har kotroll.
Citera
2017-08-11, 09:22
  #2
Medlem
Det är när man lär sig att skit a i alt man blir fri på riktigt denna fråga känna ganska individuell. Med rätt mental träning och teknik så kanske det går. Men det krever kanske mer av en än att bara face the problem and look the fear in the eye .
Citera
2017-08-11, 13:06
  #3
Medlem
TrashteamSWEs avatar
Som ovan, beror på individen i sig, därmed så beror det på vad gör slags tankar som flöder i huvudet din. Vissa människor har ett starkare psyke och kan hantera tankar som andra individer inte kan.
Citera
2017-08-11, 16:37
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Kan man bara ignorera sina tunga känslor och tankar och leva vidare? För mig fungerar det inte. Jag kan inte sluta tänka, jag känner mig obekväm och förvirrad om jag inte har kotroll.

Man kan ju försöka. Men oftast kommer det bita dig i röven i slutändan värre än om man fixat det från start.
Citera
2017-08-12, 01:32
  #5
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Kan man bara ignorera sina tunga känslor och tankar och leva vidare? För mig fungerar det inte. Jag kan inte sluta tänka, jag känner mig obekväm och förvirrad om jag inte har kotroll.

Tro mig, det är värre att ignorera dom tills det exploderar, har just brustit för mig, flera års undertryckta känslor har forslat ur mig senaste veckan och orkar inte göra något, så gör något åt det nu, och försök inte undertrycka känslorna nu, du kommer tacka dig själv senare.
Citera
2017-08-12, 01:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Kan man bara ignorera sina tunga känslor och tankar och leva vidare? För mig fungerar det inte. Jag kan inte sluta tänka, jag känner mig obekväm och förvirrad om jag inte har kotroll.

Men då sitter du ju ändå inne på sanningen?!?
Tag det därifrån och tycker jag.
Citera
2017-08-12, 02:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Tro mig, det är värre att ignorera dom tills det exploderar, har just brustit för mig, flera års undertryckta känslor har forslat ur mig senaste veckan och orkar inte göra något, så gör något åt det nu, och försök inte undertrycka känslorna nu, du kommer tacka dig själv senare.

Detta känner jag igen! Och när man håller dem undan så ligger dem där och lurar ändå, så man känner sig inte trygg.

Kanske lösningen är att leva med dem fullt ut så att de aldrig bunkrar upp och blir förstora på en gång?
Citera
2017-08-12, 02:10
  #8
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Detta känner jag igen! Och när man håller dem undan så ligger dem där och lurar ändå, så man känner sig inte trygg.

Kanske lösningen är att leva med dem fullt ut så att de aldrig bunkrar upp och blir förstora på en gång?

Lev ut dom, just nu går jag i riktigt mörka tankar.

Du vill inte hit, kan jag lova..
Citera
2017-08-12, 21:47
  #9
Medlem
ImAFlirts avatar
Fungerar det inte så måste något förändras. Många personer ignorerar dess inre mörker för att det gör för ont att tänka på. Det är egentligen i grunden en försvarsmekanism för att du älskar dig själv och vill undvika smärta. Men smärtan måste konfronteras om du vill leva ett mer harmoniskt liv.
Ta reda på vad du känner dig övertygad om och ifrågasätt de övertygelserna.
Gå till en psykolog om du känner att du inte vet hur du ska göra. Prata om alla dina negativa övertygelser om livet och psykologen kommer förhoppningsvis förr eller senare utmana dina övertygelser och ge dig alternativ (som inte låter verklighetsfrånvända).

Måste dock säga att jag inte kan lova dig att psykolog hjälper dig, de är individer de också så man klickar inte nödvändigtvis med alla.

Lycka till.
Citera
2017-08-13, 03:07
  #10
Medlem
CXQHs avatar
Är det något speciellt du tänker på TS?

Döden är väl en sådan sak som är svår att hantera för alla som är kvar, men med tiden blir sorgen lättare att hantera. Livet är ett helvete, ju fortare man accepterar det ju bättre.
Citera
2017-08-13, 04:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Är det något speciellt du tänker på TS?

Tillvaron och sanningen. Mina ambitioner om att kontrollera världen.

Jag vill ha ett rymdimperium där allt och alla delar mina ambitioner. Tillsammans ska vi utforska verkligheten och vinna över universum och dess existens. Skapa godhet och radera all smärta. Bli fri från denna köttliga produkt jag är. Vi ska utforska rymden, inte slösa resurser på krimskrams och onda beteenden. Man ska kunna lita på varandra. Jag vill att världen ska fungera på ett visst sätt.

Jag vill kunna var fri från ångest och oro.

Istället försöker illaluktande lössbefästa zigenare att stjäla ens telefon. Man måste bajsa, det är skittråkigt. Man måste sova. Och ens förra finansminister springer runt och visar kuken. Negrer i afrika skjuter och våldtar varandra. Alla youtubeklipp handlar om smink. Expressen skriver om kändisars klänningar och klickbaits. Försvarets akuttelefon har stängt på helger och kvällar. Blattar kastar sten på räddningsperssonal som de ringer dit, ett problem som samhället vägrar lösa.

Detta istället för att vi uppnår mina ambitioner.

Jag önskar att jag vore darth vader.
Citera
2017-08-13, 08:39
  #12
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Kan man bara ignorera sina tunga känslor och tankar och leva vidare? För mig fungerar det inte. Jag kan inte sluta tänka, jag känner mig obekväm och förvirrad om jag inte har kotroll.


Jag tror majoriteten av människor inte kan ignorera tunga känslor och destruktiva tankar. Man får försöka ta tag i dem. Man mår bättre av det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback