Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 08:31
  #1
Medlem
Dr.Brauns avatar
När jag köpte min dator 2012 så fick jag höra att den har en blu-ray läsare/brännare. Jag är inte alls haj på datorer så ni inte dömer mig på förhand som dum eller okunnig nu.
När jag stoppar in en blu ray skiva i datorn så dyker den upp som en tom mapp där jag kan dra in olika filer som lägger sig där i en lista som är redo att brännas.
Jag lägger över några filmer som har 2-3 gig i storlek.
Sedan så går jag upp i menyn och klickar på hantera--->börja bränna då få jag fram ett meddelande där det står
"Sätt i en skiva. Antingen är skivan i CD/DVD brännaren full eller så är den inte skrivbar sätt i en skrivbar. Sätt in en skiva i cd/dvd brännaren"
Men jag VET (eller har jag fel nu?) att datorn kom med en blu-ray brännare. För den kan spela upp blu ray original skivor/filmer.
Info jag får fram om min blu ray spelare när jag går in i enhetshanteraren är
Namn: TSSTcorp DVDWBD SH-B123L ATA Device
Citera
2017-08-11, 08:51
  #2
Medlem
Yinool0401s avatar
vad jag kan se på tekniska spec så skriver den CD och alla former av DVD. Den skriver inte på bluray, den läser dock CD, DVD samt Blu.
Citera
2017-08-11, 09:42
  #3
Medlem
DVDbrännare/Blurayläsare, kan inte bränna Bluray, bara DVD.
Citera
2017-08-11, 12:24
  #4
Medlem
Strychnos avatar
Programvara: Windows --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-08-11, 17:29
  #5
Medlem
Dr.Brauns avatar
Tack så mycket, och jag upptäckte senare med att den bara kan läsa när jag googlade på modell numret på spelaren. Var endast dvd och cd rom brännare och endast läsa bluray
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback