Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 07:49
  #1
Medlem
Aldenors avatar
Hej, Jag ominstallerade hela datorn häromdagen. Allt gick bra men när jag skulle koppla in hörlurarna i främre uttaget så hände ingenting. Jag försökte felsöka men då stod det bara att det inte var några hörlurar inkopplade. Sen när jag koppla in dom i bakre uttaget så funka det alldeles utmärkt. Så min fråga är hur jag löser detta problem så att dom funkar i främre uttaget.
Citera
2017-08-11, 08:18
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Med rätt drivrutiner.
Citera
2017-08-11, 08:25
  #3
Medlem
AX64s avatar
Du har troligen en extra brygga med USB-portar där fram som du behöver installera drivrutiner för. Där bak sitter de direkt på moderkortet och fungerar därför oftare utan vidare. Annars är en klassiker vid nybyggen att man missar att sätta i sladden till främre USB-portarna, men jag tolkar det som att portarna funkade tidigare och att du inte stökat runt där.
Citera
2017-08-11, 08:29
  #4
Medlem
Aldenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Du har troligen en extra brygga med USB-portar där fram som du behöver installera drivrutiner för. Där bak sitter de direkt på moderkortet och fungerar därför oftare utan vidare. Annars är en klassiker vid nybyggen att man missar att sätta i sladden till främre USB-portarna, men jag tolkar det som att portarna funkade tidigare och att du inte stökat runt där.

Tack för svaret! Är väldigt dålig på datorer så vad för slags drivrutiner är det? Har ej ett usb headset btw
Citera
2017-08-11, 08:35
  #5
Medlem
AX64s avatar
Har du kvar beställningen, plocklistan eller annan information om vad du köpt för dator så kan du googla dig fram till rätt mjukvara från tillverkaren. Lite beroende på så är det antingen chassits modell eller moderkortets modell du får söka på. Kolla vilken mjukvara som finns tillgänglig och installera rubbet för säkerhets skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback