Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 00:10
  #1
Medlem
iSvempas avatar
Hej. För ett år sedan förberedde jag en längre sjukhusvistelse några månader senare, så jag förlängde inte mina prenumerationer, bland annat Vimeo.
Nu är jag tillbaks men jag tänker inte göra nya animerade projekt så jag behöver inte svindyra Vimeo längre.
Jag har fortfarande flera hundra Rawfiler liggandes i en mapp i min iMac Sierra som jag enkelt kan köra i VLC men inte i Quick Time Player.

Men jag kan inte bifoga Rawfiler i mejl eller andra ställen utanför min iMac. Därför måste jag ha en konverterare som gör om mina Rawfiler till Embedded url:s som Vimeo var bra på som jag sedan kan klistra in i mejl och forum. Jag har testat VLC och QTP men dom konverterar inte rawfiler till url:s
Jag har också i programmappen MacX Video Converter Pro som jag trodde skulle fungera men det blev inga urls där heller.
Känner någon till någon konverterare som fixar det jag behöver.
Tack.
Citera
2017-08-11, 00:43
  #2
Medlem
Jag vet inte om du vet vad en konverterare, eller url är, men Youtube är gratis (vilket även Vimeo är till en viss gräns)
Citera
2017-08-11, 00:56
  #3
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Jag vet inte om du vet vad en konverterare, eller url är, men Youtube är gratis (vilket även Vimeo är till en viss gräns)

Jo jag vet att man får 5 GB gratis hos Vimeo men jag hade Pro de sista åren. Jag testar YouTube så får vi se vad som händer.
Denna gång behöver jag inget album utan jag har filmerna/filerna i en mapp på min iMac som jag hämtar när jag behöver, men jag måste konvertera raw-filerna till url för man kan inte bifoga en raw-fil i mejl eller i forumtrådar.

Tack i alla fall.
Citera
2017-08-11, 01:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Jo jag vet att man får 5 GB gratis hos Vimeo men jag hade Pro de sista åren. Jag testar YouTube så får vi se vad som händer.
Denna gång behöver jag inget album utan jag har filmerna/filerna i en mapp på min iMac som jag hämtar när jag behöver, men jag måste konvertera raw-filerna till url för man kan inte bifoga en raw-fil i mejl eller i forumtrådar.

Tack i alla fall.

Du kan inte konvertera en film till en URL, du behöver ladda upp filen på någon web server, tex Youtube
Citera
2017-08-11, 01:20
  #5
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du kan inte konvertera en film till en URL, du behöver ladda upp filen på någon web server, tex Youtube


Det gick ju lätt i YouTube, men jag hittar inte inställningen där jag kan ombedda filmen för när jag spelar den så ligger den bland alla andra YouTube filmer

Jag kanske skulle gjort någonting annat än att välja kanal som låg först, eller starta ett eget album så behöver jag inte embedda.

Tack i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback