Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 22:14
  #1
Medlem
jag har problem med mitt nätverk!
sitter och spelar ett spel, och helt plötsligt hoppar min ping upp i flera tusen ms. trodde först att det var något strul med min router eller dylikt, så delade nätverk från min mobiltelefon, och samma sak händer där. har även testat med sambons telefon, samma där.
har skannat datorn för virus, rensat och optimerat med ett program som gör sådant.
har testat uppdatera drivrutiner på nätverkskortet. men ingenting fungerar...
någon som har eventuella svar eller tips på vad jag kan göra?
skulle det eventuellt kunna vara något internetvirus som antivirus-programmet inte hittar?
vill verkligen lösa detta så snabbt som möjligt då jag får abstinens om jag inte kan spela.

tack på förhand!

(vet inte om jag hamnade på rätt tråd, men det var den som verkade mest lik mitt problem)
Citera
2017-08-10, 23:49
  #2
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysmasken96
jag har problem med mitt nätverk!
sitter och spelar ett spel, och helt plötsligt hoppar min ping upp i flera tusen ms. trodde först att det var något strul med min router eller dylikt, så delade nätverk från min mobiltelefon, och samma sak händer där. har även testat med sambons telefon, samma där.
har skannat datorn för virus, rensat och optimerat med ett program som gör sådant.
har testat uppdatera drivrutiner på nätverkskortet. men ingenting fungerar...
någon som har eventuella svar eller tips på vad jag kan göra?
skulle det eventuellt kunna vara något internetvirus som antivirus-programmet inte hittar?
vill verkligen lösa detta så snabbt som möjligt då jag får abstinens om jag inte kan spela.

tack på förhand!

(vet inte om jag hamnade på rätt tråd, men det var den som verkade mest lik mitt problem)

Enkla och snabba svaret är nog tyvärr "shit happens". Att tillfälligt få höga svarstider kan bero på en miljon olika saker och behöver inte ligga på din sida. En väldigt simpel felsökning är att ha igång taskmgr eller perfmon (gissar att du kör windows) och se fall någon process spikar samtidigt. Tex kan virusprogram sega till när dom drar igång. Dom andra 999 999 anledningarna får någon annan bidra med
Citera
2017-08-11, 00:06
  #3
Medlem
Megaforces avatar
Det kan vara hårddisken eller dvd-enheten som håller på och går sönder. Det kan i början leda till kortvariga frysningar.

Jag skulle först testa med att boota systemet med en live-linux från usb-minne eller dvd-skiva för stt utröna om problemet finns lvar även där. i så fall kan det bara frågan om hårdvarufel i moderkort eller grafikkort.
Citera
2017-08-13, 14:08
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Använd Pingplotter Free och kör en stund mot spelets serveradress så kan du se pingtider på vägen till servern. Får du långa pingtider redan hemma hos dig så får du börja leta hemma.

https://www.pingplotter.com/products/free.html
Citera
2017-08-13, 14:09
  #5
Medlem
Kan du inte dra internetsladd? De fixar sådana problem.
Citera
2017-08-14, 16:50
  #6
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Kan du inte dra internetsladd? De fixar sådana problem.

Hur vet du att inte TS redan kör med kabel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback