Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 19:41
  #1
Medlem
Enok1Halvars avatar
Ok, försöker ge lite mer info
Aldrig vinterkörd sedan import 2002
minimalt med rost , småskavanker såsom spricka i framrutan ,"inget som ger någon anmärkning via besiktning")
car guard, centrallås kärvar gissar att det går enkelt att lösa med smörja upp
nån lampa i den stora färddatorn som inte visar
Abs lampa lyser , men slocknar efter ett tag ?
Var och vem skulle köpa ,och för ca hur mycket?
Har hört talas om kvarndammen, men hur går man tillväga?
Citera
2017-08-10, 19:48
  #2
Moderator
Rassas avatar
En 20 år gammal bil med diverse fel? Sätt ut den på Blocket för några tusenlappar och hoppas på det bästa, någon kanske köper den som reservdelsbil.
Citera
2017-08-10, 20:11
  #3
Medlem
tjenare.knugens avatar
Lite mer info än så får du ge... omöjligt att säga ett realistiskt pris annars

Miltal? Har den gått 15.000 eller 30.000?
Utrustning? Läder osv?
Rost? Dessa modeller rostar tyvärr rätt så mycket
Få ägare? Servicehistorik? Nyligen bytta delar? Sommar och vinterdäck?

Allt detta spelar roll. Men fina E36:or har börjat stiga lite i värde om de är i fint skick, speciellt 328:a som är en eftertraktad motor.
Har den lågt miltal och ingen rost och är i övrigt originalskick så ökar värdet mycket. Är det en sönderstylad långmilare med många ägare så minskar självklart priset drastiskt.
Citera
2017-08-10, 20:53
  #4
Medlem
När du säger att ABS lampa lyser men slocknar efter ett tag hur menar du då?
Annars låter det som du har en obesiktigad importerad 328 med diverse fel som skulle kunna inbringa 4-6k på blocket.
Ett tips är att se till att få den besiktigad så ökar dina chanser att få den såld till ett vettigt pris.
__________________
Senast redigerad av 5finger 2017-08-10 kl. 20:55.
Citera
2017-08-10, 21:13
  #5
Medlem
minponnys avatar
abs lampan är en givare som är fel på som sitter på hjulen antagligen .
Citera
2017-08-10, 23:17
  #6
Medlem
killawifes avatar
De fel du nämner är inga småsaker. En vindruta kostar 1500:- att byta om man kan ta det på försäkringen. Att larmet kärvar är aldrig nåt man kan smörja upp utan i enklaste fall får man byta en centrallåsmotor, i värsta fall riva hela larmet. lampa i färddatorn är inte superavancerat men inget man kan byta själv som vanlig användare. ABS lampa lyser är troligen en absgivare som behöver bytas, dyrt och jobbigt.

Om bilen är fin i övrigt, besiktad och körbar kan du nog få 10 tusen. Avställd, räkna med hälften.
Citera
2017-08-11, 11:10
  #7
Medlem
TeEsErs avatar
En bil som är obesiktigad och avställd är oattraktiv och attraherar endast de som är intresserade av just den modellen och vill ha den billigt; du har en mycket liten krets av köpare att vända dig till. En gissning är cirka 5-10.000 kr som max.

Frågan är när den ställdes av och när den senast besiktigades. Jag hade nog gärna sett att den var besiktigad, om än med anmärkningar. Då har man svart på vitt vad som har anmärkning och vad som klarar sig. Jag köper hellre en bil med lysande ABS-lampa om jag vet att den bromsar jämnt och klarar avgasprovet och annat. Det är en helt annan sak om man köper en bil med lysande ABS-lampa, fixar det och sen få tio nya nedslag på besiktningen.

Mitt förslag är alltså besiktning och sen Blocket och kanske Autopower.se .

Lycka till. Låt oss gärna få veta hur det går.

/T
Citera
2017-08-14, 19:31
  #8
Medlem
mg57s avatar
Har sett folk som köpt sina e36 328or på bimmers of Sweden för 20-30.000 (med m-paket och lågmilare då givetvis) så mitt tips är att kolla på den Facebook gruppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback