Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-11, 06:02
  #25
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopoli
På vilket sätt är det en skrämmande utveckling?

Utveckla.
Företag får mer makt än statliga insitutioner.
Hört om Apple FBI fejden?
Företag likt apple och facebook styrs främst av kapitalism.
Det kommer inte dröja länge innan Apple köper upp närliggande mark till deras HQ för de anställdas bostäder. I denna privatägda gate community har de privat säkerhet.
Vilka lagar tror du kommer gälla i Apple land.
Apples eller USA:s?

Sen har vi nestle som senaste 10 åren lobbat för att vatten och sjöar ska vara privatägda.
Vad tror du kommer styra priset då iom ökad folkmängd.
Tillgång efterfråga right?

Ber om ursäkt ifall det är luddigt skrivet haft en helnattare på jobbet.
Citera
2017-08-11, 09:12
  #26
Medlem
varför tar du inte fram en bättre version själv?
Citera
2017-08-11, 09:25
  #27
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopoli
På vilket sätt är det en skrämmande utveckling?

Utveckla.

Du blir kartlagd, din personliga information säljs vidare, etc etc.
Utifall regeringen gjorde detta vore det illa, nu är det ett företag som kontrollerar allt detta.
Citera
2017-08-12, 18:16
  #28
Medlem
MAX-HIMs avatar
Facebook är ju till för FBI och NSA. En brunn av information om varje individ. Automatiska profileringar görs väl, eller de försöker iallafall.



Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Våga Vägra Social Media!!

Det här fotot säger väl allt:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/...6165280482.jpg

Det slutgiltiga målet är att sammankoppla människor med robotar och skapa en ny livsform.

Satans judar!


Jag säger samma sak, gör motstånd mot elektroniken och staten, gör motstånd mot elitens planer att globalisera oss genom deras destruktion av vita västvärlden. Vi skall leva ett mera naturligt giftfritt och GMO-fritt liv, mindre beroende av elektroniken, oljan och staten. Vi skall ha ett samhälle som varje folkslag inom varje nation vill ha, inte alla dessa evinnerligt uttröttande och oönskade förändringar baserat på hjärntvätt och vilseledande ord (floskel), de skapas endast för att gynna en rik och korrumperande elit.
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2017-08-12 kl. 18:18.
Citera
2017-08-12, 19:44
  #29
Medlem
Spud-boys avatar

Efter att fått detta sagt.. Så måste jag dock nu genast dra tillbaka lite av mitt kritiserande av TV-mediet, med anledning av att jag ÄLSKAR SVT 1 & 2!!
Citera
2017-08-23, 14:38
  #30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Är inte Facebook en skrämmande utveckling?
Vet inte vart jag skulle lägga tråden?
Det är ett informations krig vi gillar och ogillar sen inget mer med det är det inte en farligt utveckling?
Miljoner människors liv ligger i händerna på ett företag!
Nja på Facebook bestämmer du ju helt själv vad du vill lägga ut så är det känsliga saker du inte vill sprida så skall du inte lägga ut det där. Så enkelt är det. Är ju knappast smygövervakning det handlar om.
Citera
2017-11-13, 18:52
  #31
Medlem
Onan-erarens avatar
Det blir vad man gör det till, jag använder mest fb för att hålla kontakten med släckt å vänner, man sitter ju inte direkt å skriver brev för hand å postar, den tiden är förbi.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback