Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-18, 12:56
  #25
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Haha, tycker iaf det var jävligt roligt att höra allt, speciellt övertänkaren!

Kan tänka mig att dessa i ren trotts för att det ska betyda någonting väljer något fult motiv som de själva i hemlighet också hatar, men de har ju funderat och vridit och pressat in symbolik i detta motiv.
Jag har också tänkt på det där, man vill fråga trots att man inte kan för att det vore oförskämt "Alltså, du fattar att motivet kommer se helt förjävligt ut? Bara så att vi är på samma planhalva här. Du vill alltså ha en bisarrt ful tatuering för att den betyder jättemycket för dig?".
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Om jag skulle lägga mig under en kategori är det nog övertänkaren.

Jag tänkte länge skaffa ett lejon som motiv, det är min släkts gamla tagna soldatnamn, men bytte lejonmotiv om och om igen tills jag helt enkelt aldrig skulle vilja ha ett jävla lejon tatuerat på mig hehe.

SÅ nu när den idén är borta har jag ingen inspiration till en alls.
Fast det där är inte ens övertänkeri. Givetvis kan man välja ett motiv man tycker är betydelsefullt som man känner anknytning till. Ett lejon kan ju göras hur snyggt som helst. Problemet är ju när man krystar fram bisarra motiv som ser helt jävla korkade ut. Man måste ju vara medveten om att ingen kommer fråga, men alla ser ändå motivet.

Lite som att gå runt i helt illgröna kläder från topp till tå. I protest mot att den vita befolkningen stal landet från indianerna i Nordamerika. Grönt, som i gräs. Gräs, som i land. Det enda folk ser är en knäppskalle med dålig klädsmak, alternativt är han helt färgblind. Cirka noll personer kommer fråga varför han ser ut som han gör.

Jag hade en snubbe som ville ha ett citationstecken på varje axel. Som att hela han var ett citat eller uttryck. Och visst, det låter lite finurligt och fiffigt sådär när man tänker efter. Men liksom, tänk efter hu det ser ut först. Det är roligt i max en vecka, sen är man snubben med två citationstecken resten av livet.
Citera
2017-09-01, 17:57
  #26
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag tror han menade tvärt om. Hans tatuerare flippar nog på folk som ska pruta och gnälla över priset. Jag kan också flippa på folk som kommer in och "Vad får man för femhundra?". Då börjar man liksom i fel ände. Folk får ju fan bestämma sig först vad dom vill ha, och sen får man väl spara ihop till vad motivet kostar. Istället för att välja en tribal för en femhundring bara för att man vill ha en tatuering.
Jag har en dialog med min tattuerare. Han är proffset och vet vad som blir snyggt, hans råd är ovärderliga. Han har rätt fria händer inom min motivönskan. Jag kör tema Asa-tro/viking. Så jag säger tex att jag vill ha en runsten med dessa runor i. Då ritar han upp och skickar bilder till mig. Dessutom kommer han ofta med förslag på sjysta bilder/ideer så ofta går jag dit för tex en grej på armen men sen har han suttit och ritat upp nått häftigt. Då blir det en till tid för det motivet.
Just nu pratar vi om att göra Yggdrasil på ryggen ner över röven och ut på benen. Jag ger ramarna så utarbetar han detaljerna/bilden.
Betalningen är lite rolig för vi gör aldrig upp pris innan och när det är dags att betala säger han "ja, du är ju här så ofta så jag vill ha xxxx kr". Det blir alltid billigare än jag tänkt mig.
Citera
2017-10-06, 04:12
  #27
Medlem
Brukar inte inspektera folks tatueringar närmre, så jag gissar hej vilt här... Kan det inte vara så att relativt "nygjorda" tatueringar (= första åren) ser skarpare ut i motivet men blir så där urblekt och fula med tiden som tatueringar ju blir... Kan åtminstone konstatera att när man var ung var gräset alltid likt förbannat betydligt grönare på andra sidan staketet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback