Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 16:25
  #1
Medlem
Tjena!

Jag har precis tagit över en liten livsmedelsbutik på orten där jag bor och har aldrig tidigare förstått hur mycket kartonger som används. Helt galna mängder!

I nuläget hämtas de av någon åkare som tar betalt av mig och det känns surt och onödigt! Finns här någon smart människa som kan komma på något bättre användningsområde för överblivna kartonger?

Ett förslag jag fick var att odla kackerlackor men det känns inte så kompatibelt med en livsmedelsbutik

Någon?
Citera
2017-08-10, 16:42
  #2
Moderator
najass avatar
Rubrik ändrad. Ursprungsrubrik; Kartong

/mod
Citera
2017-08-10, 19:20
  #3
Medlem
Tack mod för en smartare rubrik
Citera
2017-08-10, 19:29
  #4
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZunderground
Tjena!

Jag har precis tagit över en liten livsmedelsbutik på orten där jag bor och har aldrig tidigare förstått hur mycket kartonger som används. Helt galna mängder!

I nuläget hämtas de av någon åkare som tar betalt av mig och det känns surt och onödigt! Finns här någon smart människa som kan komma på något bättre användningsområde för överblivna kartonger?

Ett förslag jag fick var att odla kackerlackor men det känns inte så kompatibelt med en livsmedelsbutik

Någon?
Varför pressar du inte dom själv till balar som du sedan säljer till återvinning.
Citera
2017-08-10, 19:47
  #5
Medlem
Hej!

Nu trampar jag sönder kartongerna, lämnar i en vagn som sedan hämtas mot en avgift.
Skulle jag kunna göra det annorlunda menar du? Köpa en kartongpress?

Helst skulle jag inte vilja göra mig av med dem men är det enda sättet så varför inte!
Citera
2017-08-14, 00:54
  #6
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZunderground
Hej!

Nu trampar jag sönder kartongerna, lämnar i en vagn som sedan hämtas mot en avgift.
Skulle jag kunna göra det annorlunda menar du? Köpa en kartongpress?

Helst skulle jag inte vilja göra mig av med dem men är det enda sättet så varför inte!
Ja pressen är ju avdragsgill i ditt företag och du får ju även en symbolisk summa pengar för varje bal du säljer vilket du på sikt kan nyinvestera i något du behöver till företaget.
Ok inga jätte stora summor men du blir ju av med wellpappen och får betalt för det och du gör naturen en tjänst vilket du kan marknadsföra i din reklam.
Citera
2017-08-15, 14:30
  #7
Medlem
Stort tack Scip! Så får det bli.


Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ja pressen är ju avdragsgill i ditt företag och du får ju även en symbolisk summa pengar för varje bal du säljer vilket du på sikt kan nyinvestera i något du behöver till företaget.
Ok inga jätte stora summor men du blir ju av med wellpappen och får betalt för det och du gör naturen en tjänst vilket du kan marknadsföra i din reklam.
Citera
2017-08-18, 10:04
  #8
Medlem
sajebiss avatar
Elda upp skiten istället, smidigast och billigast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback