Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 15:09
  #1
Medlem
Hej, kan någon på Flashback förklara för mig varför man får skapa denna typ av tråd:

(FB) Att feminister ses som "fula"...

(FB) Så mer fula och överviktiga kvinnor = mer feminister i ett samhälle (Studie)

(FB) Varför är feminister fula?

(FB) Varför är feminister så fula?

(FB) Varför är feminister så fula?

(FB) Kan man se om en kvinna är feminist?

(FB) Den fula feta vita kvinnan överlever hon utan kommunism/feminism?

(FB) Feminister är fula!

(FB) Följ en extremfeminist från vanlig skolflicka till bindgalen fläskbomb - Kajsa Hultin

... men samtidigt så kastar Flashbacks moderatorer en tråd i papperskorgen om den handlar om det här:

(FB) Högerextrema män: Fula ansiktsdrag, små snoppar och sexuellt frustrerade?

Det blir ju väldigt uppenbart att det förekommer en ideologisk "bias" bland moderaterna om man får kritisera feminister på detta vis, men man inte får göra det om högerextrema.
__________________
Senast redigerad av Zerkalo 2017-08-10 kl. 15:12.
2017-08-10, 15:12
  #2
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Hej, kan någon på Flashback förklara för mig varför man får skapa denna typ av tråd:

(FB) Att feminister ses som "fula"...

(FB) Så mer fula och överviktiga kvinnor = mer feminister i ett samhälle (Studie)

(FB) Varför är feminister fula?

(FB) Varför är feminister så fula?

(FB) Varför är feminister så fula?

(FB) Kan man se om en kvinna är feminist?

(FB) Den fula feta vita kvinnan överlever hon utan kommunism/feminism?

(FB) Feminister är fula!

(FB) Följ en extremfeminist från vanlig skolflicka till bindgalen fläskbomb - Kajsa Hultin

men samtidigt så kastar Flashbacks moderatorer en tråd i papperskorgen om den handlar om det här:

(FB) Högerextrema män: Fula ansiktsdrag, små snoppar och sexuellt frustrerade?

Det blir ju väldigt uppenbart att det förekommer en ideologisk "bias" bland moderaterna om man får kritisera feminister på detta vis, men man inte får göra det om högerextrema.


Vad sa moderatorn när du frågade varför h*n kastade tråden?
2017-08-10, 15:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vad sa moderatorn när du frågade varför h*n kastade tråden?

Jag skrev till dem igår och tidigare idag, men ingen har svarat. Det är rätt så uppenbart att det är en form av censur med tanke på att det går hur bra som helst att skapa ett tiotal liknande trådar om feminister där den äldsta varit uppe i mer än tio år.

Läs igenom likheterna mellan trådarna och bilda dig din egen uppfattning och inse att det är inget annat än censur.
2017-08-10, 15:18
  #4
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Jag skrev till dem igår och tidigare idag, men ingen har svarat. Det är rätt så uppenbart att det är en form av censur med tanke på att det går hur bra som helst att skapa ett tiotal liknande trådar om feminister där den äldsta varit uppe i mer än tio år.

Läs igenom likheterna mellan trådarna och bilda dig din egen uppfattning och inse att det är inget annat än censur.

Läs FAQ_

Citat:
1. Kontakta först den aktuella moderatorn via PM (personligt meddelande) - klicka på moderatorns användarnamn och välj "skicka ett privat meddelande". Inkludera gärna länkar till det du vill klaga på/diskutera. Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, en riktlinje kan vara ett par dygn.
2017-08-10, 15:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Läs FAQ_

Aha okej. Jag agerade för hastigt. Brukar vara van vid att moderatorer svarar väldigt fort.

Men vad tycker du personligen, ser detta ut som censur enligt dig?

Jag kommer givetvis att posta förklaringen som jag får av moderatorerna i denna tråd.
2017-08-10, 16:08
  #6
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Möjligen kastades tråden för att trådstarten inte innehöll någon ingång till diskussion.

Trådstartaren ställde en låtsasfråga om högerextremister var fula och dåligt utrustade.

I nästa steg postulerade han detta som ett faktum och låtsades vilja diskutera varför det var så, dessutom med tilltalet "ni", som om alla läsare av tråden vore högerextremister.

Han gav ingen vettig ingång till någon diskussion som andra kunde delta i på något vettigt sätt.


Istället för denna omständliga "diskuterande och argumenterande trådstart" kunde han lika gärna direkt deklarerat "Ni högerextremister luktar bajs". Det hade varit lika konstruktivt.
2017-08-10, 16:25
  #7
Medlem
Ställ frågan som, varför är rasister så fula. Då får du räkna med att tråden spårar ur och det skrivs ja varför är araber så fula.
Ställ frågan som varför medlemmar av den svenska extremhögern är så fula? Även den tråden kommer såklart att bli en cirkus. Lycka till att påvisa någon form av rättvisebrist här på forumet.
2017-08-10, 16:29
  #8
Medlem
franges avatar
Å andra sidan - gå in på typ #jagärhär's Facebooksida och fråga varför afghaner begår så mycket brott - eller Familjeliv och fråga varför spädbarn är så fula - vad tror du att du får för reaktioner?

Därtill - som ovan nämnt så ställde du knappt en fråga - du kom med ett uppenbart provocerande konstaterande ungefär "Alla rasister är fula och bor hemma hos mamma - varför är de så dåliga?" - vilket luktar väldigt mycket typiska trolltrådar.
__________________
Senast redigerad av frange 2017-08-10 kl. 16:32.
2017-08-10, 16:39
  #9
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Aha okej. Jag agerade för hastigt. Brukar vara van vid att moderatorer svarar väldigt fort.

Men vad tycker du personligen, ser detta ut som censur enligt dig?

Jag kommer givetvis att posta förklaringen som jag får av moderatorerna i denna tråd.

Då låser vi denna tills instruktionerna följts. Om det kvarstår frågor efter moderatorn svarat kan TS PM:a valfri mod i detta delforum så öppnas den igen

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback