Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 14:24
  #1
Medlem
Jag ska köpa en pluggdator. Är den här bra: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4095418
Anledningen till att jag tänkt köpa den är för att den är fläktlös och har 14h batteritid.

Det jag undrar över är om 4gb ram och Intel Pentium N3710 1.6GHz är tillräckligt för mina behov (plugga, spotify, netflix absolut inget spelande)?
__________________
Senast redigerad av AbsolutFlashback 2017-08-10 kl. 14:44.
Citera
2017-08-10, 21:16
  #2
Avstängd
radiothicks avatar
14h batteritid? Batteritid har blivit en jäkla meme, räcker med 5-6h.
Citera
2017-08-10, 21:18
  #3
Medlem
gato12s avatar
En alltför dålig processor för en dator som kostar femtusen.
Citera
2017-08-10, 21:22
  #4
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiothick
14h batteritid? Batteritid har blivit en jäkla meme, räcker med 5-6h.
Stämmer ju aldrig heller, brukar stå upp till ett visst antal timmar. Men det gäller väl om den står nedsläckt och oanvänd i nåt hörn.
Citera
2017-08-10, 21:26
  #5
Avstängd
radiothicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Stämmer ju aldrig heller, brukar stå upp till ett visst antal timmar. Men det gäller väl om den står nedsläckt och oanvänd i nåt hörn.

Skillnaden mellan idle och skriva några text-dokument är inte särskilt stor. Så jag undrar vilken belastning han förväntar sig med en jävla pentium-processor. En dator som skriver upp till klarar skrivande i upp till den tiden utan problem.

Sedan är 14h återigen en jävla meme. Allt över 8 är slöseri och då får man antingen kompensera med ett sinnessjukt tungt batteri eller dålig processor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback