Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 11:24
  #1
Medlem
johnthedickholmess avatar
https://www.svd.se/kinesen-carmona-s...ok-om-sitt-liv

Är det någon som läst Kinesens nya bok om sitt liv? Bra eller anus.
Citera
2017-09-15, 23:39
  #2
Medlem
ghettostar-abdis avatar
Jag orkar inte läsa böcker längre men den släpps som ljudbok den 25 september och ska lyssna på den jävligt snabbt. Jag misstänker att den kan vara väldigt intressant.
Citera
2017-09-16, 07:03
  #3
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettostar-abdi
Jag orkar inte läsa böcker längre men den släpps som ljudbok den 25 september och ska lyssna på den jävligt snabbt. Jag misstänker att den kan vara väldigt intressant.

ok, ja själv har man hunnit läsa den. Tycker den va bra då den kändes äkta och inte så svepande som tex Adalis. Men förstår inte 2 saker. Varför hjälpte han till och planerade mordet på Jockso? Han verkar ju inte ha fått någonting för det. Sedan - vem av figurerna var Jari H? Ledaren för Jordbro gänget. Kinesens polare och Milans dödsfiende.
Citera
2017-09-26, 18:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, ja själv har man hunnit läsa den. Tycker den va bra då den kändes äkta och inte så svepande som tex Adalis. Men förstår inte 2 saker. Varför hjälpte han till och planerade mordet på Jockso? Han verkar ju inte ha fått någonting för det. Sedan - vem av figurerna var Jari H? Ledaren för Jordbro gänget. Kinesens polare och Milans dödsfiende.

En timme kvar av boken, lyssnade som ljudbok.

Svaret på första frågan som jag förstod var för att han stod i skuld 3 gånger om till Dragan Kovac, minns ej va de kalla han i boken.
Sista frågan, ingen aning.

Tänker också de vore kul om något som är påläst i de hela klargör alla namn.
De självklara är ju Jani som är Janne Raninen, sedan kinesen, Dragan, Jokso och de självklara.. Men t.ex Mehmet, Juanito, Nicke och de andra? Är kanske Juanito internationella gangstern Chocka? Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av zutt420 2017-09-26 kl. 18:30. Anledning: Namntillägg
Citera
2017-10-11, 10:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zutt420
En timme kvar av boken, lyssnade som ljudbok.

Svaret på första frågan som jag förstod var för att han stod i skuld 3 gånger om till Dragan Kovac, minns ej va de kalla han i boken.
Sista frågan, ingen aning.

Tänker också de vore kul om något som är påläst i de hela klargör alla namn.
De självklara är ju Jani som är Janne Raninen, sedan kinesen, Dragan, Jokso och de självklara.. Men t.ex Mehmet, Juanito, Nicke och de andra? Är kanske Juanito internationella gangstern Chocka? Någon som vet?

Jag tror att Mehmet är Volkan. Turken som blev mördad i Finland efter arlandarånet. Mordet som både kinesen och Janne fick sitta för.
Citera
2017-10-22, 16:01
  #6
Medlem
Kebabfysikers avatar
Väldigt tråkig titel.
Citera
2017-11-22, 12:33
  #7
Medlem
Har lyssnat på ungefär halva boken (ljudbok) har en undran;
Nämns Sebbe Stax någon gång och isf under vilket namn går han?
Citera
2018-02-12, 02:54
  #8
Medlem
meaningofexistences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Har lyssnat på ungefär halva boken (ljudbok) har en undran;
Nämns Sebbe Stax någon gång och isf under vilket namn går han?

Boken slutar runt år 1998 men Leo har sagt att det kommer uppföljare då. Han lärde inte känna Sebbe förens 2007-2008 då han redan satt inne på livstid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback