Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-14, 07:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the junto
Jag anser att man kommer rätt långt av att utesluta vitt mjöl och ersätta pasta, bröd mm med grönsaker och ägg. Jag satsar på att äta så näringstätt som möjligt och tycker att man, om man vill äta nyttigt, kommer nära om man äter åt det paleolitiska hållet eller åt LCHF-hållet. Skippa kaloriräknandet.


Varför ska man utesluta frukt, bär, linser och potatis? Jag antar att dessa livsmedel är förbjudna i LCHF-kretsar.
Citera
2017-08-14, 08:28
  #14
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Varför ska man utesluta frukt, bär, linser och potatis? Jag antar att dessa livsmedel är förbjudna i LCHF-kretsar.

Man behöver inte utesluta frukter. Dock kan man konsumera det måttligt jag anser det är en form av godis fast mycket bättre än vanligt godis. Bär äter jag varje dag, blåbär, hallon etc. Potatis är ingen dålig mat. Linser är jag inte förtjust i personligen.
Citera
2017-08-14, 08:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the junto
Man behöver inte utesluta frukter. Dock kan man konsumera det måttligt jag anser det är en form av godis fast mycket bättre än vanligt godis. Bär äter jag varje dag, blåbär, hallon etc. Potatis är ingen dålig mat. Linser är jag inte förtjust i personligen.

Du kan ju inte förespråka LCHF och samtidigt säga att frukt och potatis är bra mat.
Citera
2017-08-14, 18:39
  #16
Medlem
Stämmer väl ganska bra med officiella rekommendationer.
Synd att det inte når ut lika mycket som de dieterna som säger att det är bra med mättat fett, folk blir förvirrade i onödan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback