Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 05:49
  #1
Medlem
Hej!
Som topic lyder så klarar jag inte av detta. När jag ligger och delar säng med någon, i detta fallet min flickvän och jag känner hennes andning mot min rygg, eller arm så fylls jag av sådana jävla obehagskänslor.
Har alltid gjort detta och kommer ihåg när jag var liten och jag kände min mammas andning.
Likaså när jag delat säng med kompisar. Det hände precis och därav fick jag tanken på om någon känner igen sig? Eller vet vad fan det är frågan om. Kan alltså vara en person jag älskar över allt annat, spelar ingen roll. Jag får panik av det och fylls av ilska och obehag.
Känner någon annan igen sig?
Mvh
Citera
2017-08-10, 06:36
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Nej känner inte igen det. Ingen erfarenhet av att min sångpartner ligger och
Andas på mig heller, varit gift i många år så ha inte legat ensam sen liten.

Du kanske får förklara det för personen, på ett sätt de inte tar illa upp.
Och framförallt ha en tillräckligt stor säng. Hade aldrig orkat ligga trångt...
Citera
2017-08-10, 07:38
  #3
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlake123
Hej!
Som topic lyder så klarar jag inte av detta. När jag ligger och delar säng med någon, i detta fallet min flickvän och jag känner hennes andning mot min rygg, eller arm så fylls jag av sådana jävla obehagskänslor.
Har alltid gjort detta och kommer ihåg när jag var liten och jag kände min mammas andning.
Likaså när jag delat säng med kompisar. Det hände precis och därav fick jag tanken på om någon känner igen sig? Eller vet vad fan det är frågan om. Kan alltså vara en person jag älskar över allt annat, spelar ingen roll. Jag får panik av det och fylls av ilska och obehag.
Känner någon annan igen sig?
Mvh

Haha, trodde jag var ensam om detta! Har samma grej själv men det är väldigt sällan som min flickvän andas på mig på det sättet. Dessutom har vi en rottweiler som brukar ligga mellan oss, längs med den smala glipan mellan madrasserna, så jag har en skyddsvall i form av den
Citera
2017-08-10, 07:52
  #4
Medlem
AX64s avatar
Du har väl till en början undermedvetet förknippat detta med något du inte gillar och nu reagerar du på ett felaktigt sätt per automatik. Inget som terapi inte lär kunna lösa hur som helst. Du behöver bara få dina reaktioner normala igen, om du nu tycker det är så pass värt det att du vill prova.
Citera
2017-08-10, 14:08
  #5
Medlem
AdFontess avatar
Kanske inte vanligt att man känner obehag för sånt på alla delar av kroppen.

Däremot tror att det är vanligt, att de flesta har nån "extra känslig" del på kroppen.

För mig är det örat, obehagligt om nån bara viskar i mitt öra, det är inte orden men att i och med viskningarna att personen "andas" i örat.
Citera
2017-08-17, 21:59
  #6
Medlem
Hade en sambo som var sådan, det funka inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback