Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 22:49
  #1
Medlem
Moffins avatar
Hej på er

För någon vecka sedan började min mobil bete sig märkligt. Ett par olika problem har dykt upp i den här ordningen:

1. Den liksom "tänder" skärmen lite då och då typ som när man får en notis men inget händer liksom. Händer lite då och då när telefonen bara ligger bredvid mig utan att jag rör den.

2. När jag använder telefonen, kan vara olika grejer typ kollar twitter, whatsapp eller vad som helst så börjar bilden liksom "skaka" (svårt att förklara) och sedan blir skärmen svart och längst ner till vänster så kommer ett litet vitt kryss (tänk ett sånt som för att stänga program på datorn). Den svarta skärmen försvinner om man trycker på krysset eller typ home knappen.

3. Idag så vill den inte ladda! Jag sätter i laddaren och den laddar typ mellan 30 sekunder till 10 minuter och sen slutar den bara. Om jag tar ur laddaren och sätter i så funkar det ett par gånger men efter det måste jag starta om den för att det ska gå.

Efter att ha letat runt lite så tror jag att den svarta skärmen beror på "VR gear" eller något sådant. Det kan också vara problem med USB-porten tydligen. Fattade aldrig riktigt om detta var ett problem med mjukvara eller hårdvara. Jag köpte telefonen i februari 2016 så jag har fortfarande garanti men vet inte om jag vågar lämna in den utan att jag vet vad det är. Jag har inte haft något skal på och den är liksom väldigt nött i metallen på sidorna och ser lite ja.. misshandlad ut men skärmen är helt fri från repor (bortsett en liten som kom typ en vecka efter jag köpte luren, fattar inte hur det gick till). Jag tycker också att efter systemuppdateringen som jag installerade imorse så har batteriet gått åt snabbare och det är efter det som jag har problem att ladda. Samtidigt betedde den ju sig underligt innan det så laddningen kan ju bara vara en eskalation av det. Är det någon som har erfarenhet eller ideer? Tar tacksamt emot tips och info!

En bonusfråga.. Om det är så att USB-porten är utsliten och det är det som orsakar problem med laddning, kan man lösa det genom att skaffa en sån trådlös laddplatta man lägger telefonen på? Eller kommer det inte heller funka då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback