Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-13, 11:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Eftersom de redan sagt att den är felinstallerad så borde de ju fixa den om du felanmäler.

Man tycker det. Har pratat med dom igen, dom säger att det är för dyrt att ominstallera men dom ska försöka få den att tysta ner på nåt annat sätt. Blir så trött.
Citera
2017-08-13, 11:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Eftersom de redan sagt att den är felinstallerad så borde de ju fixa den om du felanmäler.

Man tycker ju det. Men dom säger att det är för dyrt att göra om det igen.. dom ska komma och "titta på den" i veckan, och se om dom kan göra något
Citera
2017-08-13, 11:50
  #15
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmkarlstad
Man tycker det. Har pratat med dom igen, dom säger att det är för dyrt att ominstallera men dom ska försöka få den att tysta ner på nåt annat sätt. Blir så trött.

Det finns gränser för hur hög ljudnivå som får tolereras i rum som kök. Be hyresvärden bullermäta eller gör det själv och dokumentera.
Citera
2017-08-18, 10:30
  #16
Medlem
Nu har det varit en kille här och skruvat i spjället. Han kommenterade efteråt att det låter fortfarande, vilket han förstår är störigt. Vill jag kontakta min hyresvärd så kommer han "backa upp" mig.

Nästa måndag kommer dom och installerar en ny fläkt! Då håller vi tummarna på att det blir en tyst en
Tack för all hjälp!
Citera
2017-08-18, 11:19
  #17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmkarlstad
Nu har det varit en kille här och skruvat i spjället. Han kommenterade efteråt att det låter fortfarande, vilket han förstår är störigt. Vill jag kontakta min hyresvärd så kommer han "backa upp" mig.

Nästa måndag kommer dom och installerar en ny fläkt! Då håller vi tummarna på att det blir en tyst en
Tack för all hjälp!
Som jag frågade förut, hur vet du att fläktmotorn verkligen går? Det måste väl gå att bryta strömmen till den, antingen med en strömbrytare eller dra ur sladden om den är ansluten med stickkontakt. Om det ska sitta något där som inte har motor så är det inte en ny fläkt du kommer att få utan en s.k. spiskåpa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback