Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 19:28
  #1
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Vice Dokumentär Raised without gender!

Ska dom här bögarna verkligen få uppfostra och ha ansvar för två barn, jag tycker att socialen ska ta deras barn omgående.
Vad är det som händer i det här landet egentligen, jag blir bekymrad och mår fan fysiskt illa när jag ser sånt här.

Inte bara "familjen" är sjuk utan även dagis skolor osv, åt helvete är vad det är!

Kolla på dokumentären den är en halvtimma, berätta sedan vad ni tycker!
Citera
2017-08-10, 09:35
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Bump
Citera
2017-08-10, 12:17
  #3
Medlem
dirtysouths avatar
Ja vad ska man säga, only in Sweden... introt räckte för att få mig att lacka!
Citera
2017-08-10, 14:17
  #4
Medlem
Bara titeln på tråden gjorde att jag inte vill se skiten. Kan nån med starkare psyke som pallar se ge en kort summering/utveckla ts?
Citera
2017-08-10, 14:22
  #5
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Ja vad ska man säga, only in Sweden... introt räckte för att få mig att lacka!
Som jag alltid säger när jag ser den här typen av spektakel:

"Hard times create strong men.
Strong men create good times.
Good times create weak men.
Weak men create hard times."

Gissa vad som händer med generationen som identifierar sig som "hens" när det är dags att ta sig ut på arbetsmarknaden, när det är dags att skaffa familj, eller ännu bättre, när det är dags för krig.

En rabiat extrem-feminist frågade mig för ett par dagar sedan, på fullaste allvar varför jag inte bar klänning, "varför har inte du kostym på dig" tänkte jag, men sa inget för att det är lönlöst att ta en diskussion med en idiot.
Hon sa även att det är min uppgift som man (hur vågar hon anta vilket kön jag identifierar mig som) att krossa patriarkatet, och i princip könsstympa mig själv.
På fullaste allvar.

Dessa föräldrar är sinnessjuka, barnen är exceptionellt benägna att influeras utav föräldrarna i tidig ålder och kommer att bli minst lika psyksjuka som föräldrarna själva.
Snart ser vi väl barnen hållandes i en banderoll på pride med texten "orgyn och poly-giftermål för barn", med skärsår över hela kroppen.. Nä, fy fan.
__________________
Senast redigerad av Ravenbox 2017-08-10 kl. 14:28.
Citera
2017-08-13, 08:34
  #6
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Jag kan förstå deras intention. Om föräldrarna själva har växt upp med problematisk könsidentitet och varit under socialt tvång att identifiera sig som det ena eller andra trots att de inte verkligen har gjort det inför sig själva så kan det självklart bli så att de är mycket noggranna med att inte göra detsamma mot sina egna barn. Likaväl kan jag förstå tanken om att barn skall behandlas som personer i första hand med lite mindre hänsyn till deras kön än vad som kanske har varit fallet historiskt sett. Jag gillar inte riktigt det här med att barn skall vara si eller så beroende på vad de har i sina underbyxor.

Med detta sagt. Hela det här har gått (i vissa fall rejält) överstyr. Får pojkar ha långt hår och klänning? Javisst, varför inte. Är det inte bättre att lära sina barn att det finns pojkar som vill ha det än att försöka lura dem att de kan vara "ingenting"?
Det är ju vad grabben säger, "jag är ingenting".

Måttfullhet, självinsikt och ödmjukhet i all ära, men jag skulle inte till något pris vilja att mina barn tänkta om sig själva att de är ingenting. Detta är ju ingenting som ett sjuårigt barn har kommit fram till genom studier i filosofi eller långvarigt och målmedvetet kontemplerande av tillvaron.

Vi lever i ett samhälle där könstillhörigheten är en icke oviktig faktor. Det kan man tycka vad man vill om, men så är det. Det är för jävligt att homosexuella och transsexuella trakasseras för sina läggningar och säkert kan samhället anpassas bättre till dessa individer för att underlätta deras liv och leverne.
Att på något sätt införa ett tredje kön juridiskt och sådant kanske kan vara en lösning på en del av dessa problem. Men det är ytterst få som föds som ett tredje kön rent biologiskt sett och att påtvinga barn en tveksam könstillhörighet i det samhälle och den samtid vi lever i är absolut inte att göra dem en tjänst.
Det är fanimej svårt nog att växa upp i som det är. De flesta av oss vet att det kan vara ganska komplext att bli vuxen även som då man är trygg med sin könstillhörighet och heterosexuell. Att göra ett barn till hen är att omgärda detta barn med en aura av osäkerhet som påverkar barnet i alla sociala sammanhang, utöver den personliga osäkerheten, som gör att hen alltid kommer att omges med mer eller mindre försiktiga människor som oroar sig över att göra "fel". Jag kan inte se hur detta kan gynna barnet varken på kort eller lång sikt. Det viktigaste man har att uträtta som förälder är väl ändå att göra sina barn trygga med vad de är och vad de har samt att förmedla till dem en känsla av tillhörighet och gemenskap?

Hen är ett bra ord tycker jag. Bra att använda när man inte vet om något har utförst av en man eller en kvinna. Om någon vill bli omtalad som hen är det helt okej för mig så länge detta är ett genomtänkt och medvetet val gjort av en mogen person som inser effekterna där utav. Att göra det valet åt ett barn är att ha huvudet bland molnen och det är sällan något positivt i rollen som förälder.
__________________
Senast redigerad av DenTrasigaApan 2017-08-13 kl. 08:37.
Citera
2017-08-14, 21:01
  #7
Medlem
Bryr mig inte direkt om dokumentären, men frågan om ifall man ska uppfostra med eller utan genus, så anser jag att man bör göra det.

Varför då? Jo, samhället och människor har vissa förväntningar på en, som man bör ha i åtanke. Jag tycker således det är viktigt att lära en kille att killar i regel inte bär kjol och sminkar sig. Detta för att han helt enkelt ska ha lättare att anpassa sig, inte bli utstött osv. Jag tänker däremot inte uppfostra honom i någon fjantig machokultur där man ska spela- och kolla på fotboll, snusa lös och bete sig illa mot kvinnor. Snarare uppfostra honom med manligt genus, eller dotter kvinnligt genus i omtanke och lära dem vilka seder respektive kön utövar, utan att för den sakens skull tvinga in dem i det.

Att uppfostra som hen och helt genuslöst tror jag är skadligt och skapar en osäker och förvirrad individ.
Citera
2018-04-26, 22:08
  #8
Medlem
krautbrains avatar
Ord är överflödiga. Jag satt och cringade hela videon. Skaffa inte barn om du inte har löst dina egna problem först och överför inte dessa till barnen. Jesus fucking christ.
Citera
2018-04-26, 23:39
  #9
Avstängd
Tramssexuells avatar
Tack för den väldigt intressanta dokumentären.

Accepterar man att barnen var de vettiga i familjen, och pappan egentligen bara kåt på att använda dem för sina egna syften, behöver man inte reta upp sig så jävla mycket.
__________________
Senast redigerad av Tramssexuell 2018-04-26 kl. 23:48.
Citera
2018-04-27, 14:27
  #10
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Bryr mig inte direkt om dokumentären, men frågan om ifall man ska uppfostra med eller utan genus, så anser jag att man bör göra det.

Varför då? Jo, samhället och människor har vissa förväntningar på en, som man bör ha i åtanke. Jag tycker således det är viktigt att lära en kille att killar i regel inte bär kjol och sminkar sig. Detta för att han helt enkelt ska ha lättare att anpassa sig, inte bli utstött osv. Jag tänker däremot inte uppfostra honom i någon fjantig machokultur där man ska spela- och kolla på fotboll, snusa lös och bete sig illa mot kvinnor. Snarare uppfostra honom med manligt genus, eller dotter kvinnligt genus i omtanke och lära dem vilka seder respektive kön utövar, utan att för den sakens skull tvinga in dem i det.

Att uppfostra som hen och helt genuslöst tror jag är skadligt och skapar en osäker och förvirrad individ.

Instämmer. Jag gillade aldrig machogrejen, vilken var ännu tydligare i min ungdom, men man gör inte barnen någon tjänst med det de gör i videon.
Citera
2018-04-28, 10:08
  #11
Medlem
Challenger-74s avatar
Klarade av att titta på spektaklet i 2,5 minut, sen stängde jag av. Min spontana kommentar är givetvis att det borde finnas rigorösa kontroller för vem eller vilka som får skaffa barn och att det här paret inte tar sig över den tröskeln.

Vilket jävla spektakel.
Citera
2018-04-28, 14:34
  #12
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Vice Dokumentär Raised without gender!

Ska dom här bögarna verkligen få uppfostra och ha ansvar för två barn, jag tycker att socialen ska ta deras barn omgående.
Vad är det som händer i det här landet egentligen, jag blir bekymrad och mår fan fysiskt illa när jag ser sånt här.

Inte bara "familjen" är sjuk utan även dagis skolor osv, åt helvete är vad det är!

Kolla på dokumentären den är en halvtimma, berätta sedan vad ni tycker!

Blir så arg när jag hör att föräldrar uppfostrar sina barn utan kön. Ta barnen ifrån dem!
Helkorkat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback