Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-10, 08:31
  #13
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Fast vad spelar det för roll om haschet är spetsat med opium eller inte, så länge du gillar effekten. Du verkar ju nöjd så det är väl bara att puffa på och njuta av ditt hasch. Vi kan väl bestämma att ditt hasch är "rent" och så kan du vara helt nöjd med ditt fantastiska och rena nyinköpta hasch.
Jag vill ha lite mer koll så att jag kan köpa styra inköpen mer eller odla själv om jag vet vad det är. Ungefär om man skulle få en flaska alkohol på krogen som man gillar jävligt mycket men så vet man inte vad det är för det saknas etikett och man vill veta mer för att kanske köpa någon annan stans. Så vill jag inte åka på överdos om det är spetsat med tung narkotika. Är detta konstigt för bittra herrn?
__________________
Senast redigerad av storpungen 2017-08-10 kl. 08:35.
Citera
2017-08-10, 18:04
  #14
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Hasch i Sverige är oftast Indica och är det mjukt så brukar det vara bra. Låter som om du har haft tur.
Hur kan haschet i Sverige vara Indica när man känner sig uppåt istället för neråt?! Måste vara en myt. Mind high istället för bodyhigh. Man vill göra saker. Vill ha mer social kontakt. Inte trött. Haschet i Sverige är oftast stenhårt skit och Sativa.
Citera
2017-08-10, 18:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Hur kan haschet i Sverige vara Indica när man känner sig uppåt istället för neråt?! Måste vara en myt. Mind high istället för bodyhigh. Man vill göra saker. Vill ha mer social kontakt. Inte trött. Haschet i Sverige är oftast stenhårt skit och Sativa.

Har inte stött på hårt hasch på flera år. Sativa brukar det oftast inte vara heller. Vad snackar du om? Byt kran/handla från internet
Citera
2017-08-10, 18:29
  #16
Medlem
storpungens avatar
Det skall vara pollem. Ger sådant ett opiatliknande rus?
Citera
2017-08-10, 18:38
  #17
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Har inte stött på hårt hasch på flera år. Sativa brukar det oftast inte vara heller. Vad snackar du om? Byt kran/handla från internet
Jag har alltid stött på hårt hasch i 10 år. Det borde vara sativa i Sverige då dom gav vissa specifika effekter jag beskrev tidigare. Fick samma hårda grejer från nätkranen och dom gav ett speciellt rus som det svenska. Sedan denna bit som känns som opioider. Jag frågar för att jag vill testa en annan liknande produkt från någon annan och försöker få information så jag kan hitta något liknande för att känna vad det är.

Som sagt. Får du ett anonymt skönt örtte av någon som ger effekter inget annat örtte givit dig så vill du nog ha reda på mer om vad du fått.

Känns indica som opioider? Pollem - Känns det som opioider?

Här får du info hur effekterna av Indica och sativa: https://greendoorwest.com/blogs/news/indica-vs-sativa Finns många fler bilder som visar samma sak.

Haschet jag testat här i Sverige måste således vara Sativa då det enligt bilden känns så och det jag kände igår kan ju då vara Indica. Möjligen spetsat med någon opiat då det kändes "för bra".
__________________
Senast redigerad av storpungen 2017-08-10 kl. 18:49.
Citera
2017-08-14, 07:06
  #18
Medlem
varför skulle någon spetsa en billig produkt som cannabis med opium? de skulle ju förlora massa pengar på det fattar ni väl. sen finns det MÄNGDER av indica både på nätet och i vanliga fall.

opium haahaha. tappad som liten?

edit: har inte heller stött på hårda bitar på åtminstone tre år. mjuka porösa bitar varje gång, både indica och sativa. skaffa ny kran och sluta köp skit
__________________
Senast redigerad av SWIY 2017-08-14 kl. 07:17.
Citera
2017-08-14, 10:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWIY
varför skulle någon spetsa en billig produkt som cannabis med opium? de skulle ju förlora massa pengar på det fattar ni väl. sen finns det MÄNGDER av indica både på nätet och i vanliga fall.

opium haahaha. tappad som liten?

edit: har inte heller stött på hårda bitar på åtminstone tre år. mjuka porösa bitar varje gång, både indica och sativa. skaffa ny kran och sluta köp skit

Precis och skulle man röka opium i joint/holk så får man ändå knappt i sig något opium...därför man använder speciella pipor till opium.

Har inte sett de hårda 125g plattorna på år, tack o lov.
Citera
2017-08-14, 15:33
  #20
Medlem
kool-g-raps avatar
Inget hasch är spetsat med opium!!!

Jag kan förklara för er att effekten varierar beroende på när du skördar. Skördar du tidigt har du högst thc % och ett mera trippigt och uppåt rus, men förlorar en del i yield.
Skördar du i mitten av skördeperioden får man bäst yield, men en del av plantans thc har då omvandlats till cbn och man får ett mera indica rus.
Skördar man däremot sent har plantan omvandlat mycket av sitt thc till cbn. Cbn blir man inte hög på som thc utan ger det ger en mera narkotisk effekt, lite likt opiater. Därför ni tror att det kan vara opium i rökat.

Ditt hasch är helt enkelt gjort på indica som har skördats lite för sent.
Citera
2017-08-15, 00:30
  #21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Rökte riktigt fin indica för ett tag sedan. Ruset blev som ts beskriver det, nästan att man fick opikänslan av det.
Citera
2017-08-18, 07:56
  #22
Medlem
storpungens avatar
Skönt att det kom in kunniga personer i tråden som kan förklara för en okunnig.
Citera
2017-08-21, 14:52
  #23
Medlem
rytaris avatar
indica är ju helt enkelt mer sövande än sativa, sativa blir man mer sprallig av...
kan bara säga att jag provade indica när jag hade ont i ryggen och det släppte med en gång, men man blir som sagt inte lika psykadeliskt påverkad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback