Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-09, 17:46
  #13
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det finns ju nikotinpreparat på Apoteket som inte har samma hälsoskadliga effekter som olika tobaksprodukter. Om det nu inte finns något som kan ersätta nikotinet, vill säga. Uppenbarligen duger inte koffein. Det finns mediciner som motverkar trötthet, t.ex. Edronax, men det är ju inte heller säkert att det verkligen ersätter nikotinet. Amfetamin, kokain m.m. är ju knappast att rekommendera utifrån hälsoperspektivet. Givetvis inte köpandet av dem illegalt, då man inte vet vad man får i sig, men även i form av legala produkter skulle de vara tvivelaktiga. De kan förvisso verkligen få folk att vara aktiva under fritiden, men inte heller det nödvändigtvis på ett konstruktivt sätt...

Känns lite skumt att gå över till nån rökavvänjningsgrej permanent. Kanske blir dyrt också. Vore schyst att få sin nikotin med minimalt annat som gör det värre iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har lite samma problem när jag har försökt sluta röka, förutom att jag blir direkt sjuk just när jag slutar. Speciellt stör det sådan verksamhet som att sitta stilla och pyssla eller arbeta med något som kräver lång tids fokusering, d.v.s. jag har svårare för att 'uppslukas' av det jag gör när jag inte får röka. Det lär inte heller enbart vara en fråga om nikotinet, för jag vid de tillfällena ofta använt nikotinpreparat, men de är definitivt inte likvärdiga med cigaretter (d.v.s. de ger inte samma njutning, samma lugn och jag har fortfarande ett enormt sug efter cigaretter).

Jo, känns som att jag tappar glöden för att arbeta på grejer utan snus. Med snus så kan man börja arbeta nåt, och efter ett tag så kommer man in i det och det blir självgående. Utan snus så måste man anstränga sig för varje minut man lägger ned på att arbeta.
Citera
2017-08-09, 18:17
  #14
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror det är saltet som får det att brännas så, men är inte helt hundra.

Låter rimligt, men varför skulle Onico vara sämre?
Citera
2017-08-09, 18:19
  #15
Medlem
Ni måste plugga biologi och inse att nikotin ersätter processer inom cellnivå - först då inser man att det är ett gift.
Citera
2017-08-09, 19:14
  #16
Medlem
Skyll inte på snuset och ta ditt straff som en man. Det är din karaktär det e fel på.
Citera
2017-08-09, 19:26
  #17
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Skyll inte på snuset och ta ditt straff som en man. Det är din karaktär det e fel på.

Japp, och den är jag fast med, vare sig det är gener eller uppfostran.
Citera
2017-08-09, 19:30
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Japp, och den är jag fast med, vare sig det är gener eller uppfostran.

Ja du har gjort ett bra beslut att sluta, grattis. Men börja ändra dina vanor sakta men säkert. Vakna tidigt? Ät bättre? Sov bättre,? lycka till
Citera
2017-08-09, 19:35
  #19
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Ja du har gjort ett bra beslut att sluta, grattis. Men börja ändra dina vanor sakta men säkert. Vakna tidigt? Ät bättre? Sov bättre,? lycka till

Mår inte dåligt (förutom över bristande produktivitet) och har ingen energibrist. Jag kommer mig bara inte för att göra någonting.
Citera
2017-08-09, 20:59
  #20
Medlem
Det är mkt "sluta snusa tips" här när TS ville ha tips om nedgången i produktivitet.

Som ngn skrev tidigare, livet blir grått och värdelöst. Tyvärr är det nog bara att acceptera. Jag har försökt flera gånger och tidigare sambos har efter en tid sagt åt mig att börja igen pga mitt dåliga humör.
Citera
2017-08-16, 01:28
  #21
Medlem
urgts avatar
Inga tips alls? Skulle gärna sluta i övrigt, men det blir inte hållbart när jag blir helt apatisk som en bieffekt.

Känns som att de senaste två månaderna varit helt bortkastade den här gången. Vill få tillbaka motivationen att arbeta på mina projekt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback