Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 13:01
  #1
Medlem
Jag har två saker jag undrar över, kanske någon kan hjälpa mig?

1. Kan för många fabriksåterställningar påverka telefonen negativt på något sätt? Alltså slita på någon hårdvara eller liknande?

2. Hur gör man en återställning av Samsung galaxy s7 så att den blir i det stadiet som när man startade upp den från första början från förpackningen? När man väljer fabriksåterställning så återställs den ju bara till den senaste uppdateringen man har gjort.

Hoppas ni förstår vad jag menar och förhoppningsvis finns kanske någon som kan hjälpa mig
Citera
2017-08-09, 13:37
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
http://www.hardreset.info/devices/sa...alaxy-s7-edge/
Citera
2017-08-09, 14:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
http://www.hardreset.info/devices/sa...alaxy-s7-edge/

Så båda dom två metoderna gör samma sak? Isåfall är det ju det jag inte vill göra, för då installerar den ju om senaste uppdateringen och inte den ursprungliga från förpackning
Citera
2017-08-09, 14:45
  #4
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theman90
Så båda dom två metoderna gör samma sak? Isåfall är det ju det jag inte vill göra, för då installerar den ju om senaste uppdateringen och inte den ursprungliga från förpackning

du kan inte backa mjukvaran i systemet, det är en flashkomponent. Om du överhuvudtaget vill backa till låt säga Android 6.?? då tror jag det krävs eprom brännare eller något liknande.

En reset i ditt fall gör att du rensar luren men operativversionen blir den samma som din senaste uppdatering.
Citera
2017-08-09, 14:58
  #5
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
du kan inte backa mjukvaran i systemet, det är en flashkomponent. Om du överhuvudtaget vill backa till låt säga Android 6.?? då tror jag det krävs eprom brännare eller något liknande.

En reset i ditt fall gör att du rensar luren men operativversionen blir den samma som din senaste uppdatering.

Man kan flasha in en äldre ver av Android med hjälp av en vanlig pc.
Citera
2017-08-09, 16:20
  #6
Medlem
Okaj okaj
Ingen av er som vet något om min första fråga?
Citera
2017-08-09, 17:35
  #7
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theman90
Okaj okaj
Ingen av er som vet något om min första fråga?

Det kommer inte slita något!
Citera
2017-08-13, 15:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Det kommer inte slita något!

Okej. Tack för svaret
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback