Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-23, 13:40
  #13
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag känner också igen mig mycket i det här. Jag har kommit fram till att jag är en hyperkänslig person, kan också kallas HSP ( Högkänslig person ). Man fungerar så här då, enligt vad jag har läst mig till. Det är vanligt att personer som tvingats bli vuxna tidigt blir HSP. Uppemot 20 % beräknas ha detta syndrom. Det bästa man kan göra, är att acceptera sig själv som man är. Jag förebrådde mig själv tidigare och då blev det bara värre. Jag fick ÄNNU svårare med mina relationer.

Jag vill också lägga mig i denna kategorin, och det kändes "skönt" när man fick ett svar på vad det kan tänkas vara. Jag är också högkänslig, och även om det är lätt för andra att rycka på axlarna och skita i vissa saker, så stannar det kvar hos oss, det går liksom inte att undvika...

Ibland önskar jag att jag kunde känna samma apati som många andra...

Jag har också alltid känt ett behov av att ta ansvar för allt där folk skiter i det :/
Citera
2017-08-23, 15:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag vill också lägga mig i denna kategorin, och det kändes "skönt" när man fick ett svar på vad det kan tänkas vara. Jag är också högkänslig, och även om det är lätt för andra att rycka på axlarna och skita i vissa saker, så stannar det kvar hos oss, det går liksom inte att undvika...

Ibland önskar jag att jag kunde känna samma apati som många andra...

Jag har också alltid känt ett behov av att ta ansvar för allt där folk skiter i det :/
Ja, ett världssamvete har såna som vi och emellanåt bågnar vi under tyngden. Jag är så vitt jag vet det enda i min familj med HSP. Gissa om jag är svarta fåret
Citera
2017-08-23, 15:08
  #15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Ja, ett världssamvete har såna som vi och emellanåt bågnar vi under tyngden. Jag är så vitt jag vet det enda i min familj med HSP. Gissa om jag är svarta fåret

Haha, onekligen verkar det som att vi sitter i samma båt.
Jag har också alltid burit det oket

Och du har tyvärr mycket rätt i det du säger :/
Ibland blir det bara too much!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback