Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-13, 11:53
  #61
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag ska upp idag, tufft.

Har inget ombud, vet dock att minsta felsteg / övertramp har allvarliga konsekvenser. Halva segern om man håller sig dj.. lugn.

Snälla håll tummarna för mig.
Det har du alldeles rätt i. Lycka till och skriv gärna hur det gick.
Citera
2017-09-13, 14:29
  #62
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
ja pojken klarar sig med bara mamman

men viktigt att du finns där runt 10-15 års åldern då en pojk behöver sin far som mest,
Klart att han "klarar sig", det kan barn som växer upp på barnhem ockaå göra. Men det optimala måste vara att växa upp med en mamma och pappa. Den här mamman låter ju långt ifrån stabil också..


Sorglig läsning! Du verkar vara en bra farsa. Ge inte upp! Spara och dokumentera allt! Samtalslistor, smsloggar osv så kanske du kan bevisa på något sätt att du verkligen försöker
Citera
2017-09-13, 16:38
  #63
Medlem
Yinool0401s avatar
det var en orgie i att ta emot gammal skåpsvarm hundbajs som kastas rakt i ansiktet... ont i huvudet.

Dunkat huvudet i en fullblodsadvokat, ser dom till barnets bästa och lämnar det kollegiala åt sidan så har det gått bra, men det är långt dit.

Nu vänta på en dommare som ska skriva domen,, slutet av månaden.
Citera
2017-09-14, 07:14
  #64
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Sorglig läsning! Du verkar vara en bra farsa. Ge inte upp! Spara och dokumentera allt! Samtalslistor, smsloggar osv så kanske du kan bevisa på något sätt att du verkligen försöker
Jag har på mailen där hon visar sitt rätta jag men det hjälper föga. Hon kör med ett extremt samvetslöst fulspel och det tråkiga är att alla verkar köpa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
det var en orgie i att ta emot gammal skåpsvarm hundbajs som kastas rakt i ansiktet... ont i huvudet.

Dunkat huvudet i en fullblodsadvokat, ser dom till barnets bästa och lämnar det kollegiala åt sidan så har det gått bra, men det är långt dit.

Nu vänta på en dommare som ska skriva domen,, slutet av månaden.
Aj fan, jobbigt. Hoppas domen blir positiv!
Citera
2017-09-16, 02:28
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jag har på mailen där hon visar sitt rätta jag men det hjälper föga. Hon kör med ett extremt samvetslöst fulspel och det tråkiga är att alla verkar köpa det.


Aj fan, jobbigt. Hoppas domen blir positiv!


Jag fattar inte. Har rätten fått se mailen? Har du något ombud?
Citera
2017-09-16, 10:13
  #66
Medlem
Jag visade upp detta klipp från Rapport i förra veckan, gjorde det som sista ord i förhandlingen.

https://youtu.be/bcSaxKaJ_60?t=734

Se det.
Citera
2017-09-16, 13:51
  #67
Medlem
Om nu kvinnan är så ond som ts påstå varför vill hon ha ensam vårdnad men inte ts? Det är så typiskt att män nästan alltid vill ha delad vårdnad samtidig som de smutskasta kvinnan som dumpad honom. Om kvinnan är den onda så är det konstig att hon vill ta hand om barnet helt själv? Det är skitjobbig att ta hand om ett barn helt själv så hon måste ha en väldig bra anledning att vilja ta hand om barnet helt själv? Skulle du vilja att ditt barn behöva umgås med en hemskt människa? Självklart ingen men ändå är det mycket sällan män vill ha ensam vårdnad jämfört med kvinnor. Hur kommer det sig? Vi kanske ska lyssna mer på kvinnorna och inte bara på männens version?
Citera
2017-09-16, 15:39
  #68
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherslove
Jag fattar inte. Har rätten fått se mailen? Har du något ombud?
Nu senast så handlade om umgänge igen. Rättegången om vårdnad är i december eller januari och det är då man kan visa mailen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av AzoleHoe
Jag visade upp detta klipp från Rapport i förra veckan, gjorde det som sista ord i förhandlingen.

https://youtu.be/bcSaxKaJ_60?t=734

Se det.
Tack, ska kolla.

Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om nu kvinnan är så ond som ts påstå varför vill hon ha ensam vårdnad men inte ts? Det är så typiskt att män nästan alltid vill ha delad vårdnad samtidig som de smutskasta kvinnan som dumpad honom. Om kvinnan är den onda så är det konstig att hon vill ta hand om barnet helt själv? Det är skitjobbig att ta hand om ett barn helt själv så hon måste ha en väldig bra anledning att vilja ta hand om barnet helt själv? Skulle du vilja att ditt barn behöva umgås med en hemskt människa? Självklart ingen men ändå är det mycket sällan män vill ha ensam vårdnad jämfört med kvinnor. Hur kommer det sig? Vi kanske ska lyssna mer på kvinnorna och inte bara på männens version?
Hon vill ha ensam vårdnad för att ha full kontroll över barnet. Jag ska inte ha något att säga till om. Sedan så har jag umgänge med barnet så hon ska inte sättas in i facket som ensamstående för det är hon inte. Är man en någorlunda normalt funtad människa så vill man att båda föräldrarna har vårdnaden om barnet/barnen så det är därför som jag inte vill ha ensam vårdnad. Skulle inte kunna kolla mig själv i spegeln om jag försökte ta ifrån mamman vårdnaden om sitt barn.
Sedan att hon är hemsk mot mig betyder inte att hon är det mot barnet. Hur kunde du tolka det som så? Och smutskastningen står hon för, inte jag.
Låter som att du och hon skulle bli väldigt nära vänner om ni träffades.
Citera
2017-09-16, 15:40
  #69
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om nu kvinnan är så ond som ts påstå varför vill hon ha ensam vårdnad men inte ts? Det är så typiskt att män nästan alltid vill ha delad vårdnad samtidig som de smutskasta kvinnan som dumpad honom. Om kvinnan är den onda så är det konstig att hon vill ta hand om barnet helt själv? Det är skitjobbig att ta hand om ett barn helt själv så hon måste ha en väldig bra anledning att vilja ta hand om barnet helt själv? Skulle du vilja att ditt barn behöva umgås med en hemskt människa? Självklart ingen men ändå är det mycket sällan män vill ha ensam vårdnad jämfört med kvinnor. Hur kommer det sig? Vi kanske ska lyssna mer på kvinnorna och inte bara på männens version?

Jätteintressant, kan du bara först och främst läsa första kapitlet i boken. Lär dig skillnad på umgänge och vårdnad. Fattar inte vad du försöker säga? Bena ut umgängesbiten samt vad du syftar på kring vårdnad så ska jag gladeligen ta diskussionen med dig.

Förutsätter att du är kvinna vid vår "fortsatta" dialog
Citera
2017-09-25, 22:01
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om nu kvinnan är så ond som ts påstå varför vill hon ha ensam vårdnad men inte ts? Det är så typiskt att män nästan alltid vill ha delad vårdnad samtidig som de smutskasta kvinnan som dumpad honom. Om kvinnan är den onda så är det konstig att hon vill ta hand om barnet helt själv? Det är skitjobbig att ta hand om ett barn helt själv så hon måste ha en väldig bra anledning att vilja ta hand om barnet helt själv? Skulle du vilja att ditt barn behöva umgås med en hemskt människa? Självklart ingen men ändå är det mycket sällan män vill ha ensam vårdnad jämfört med kvinnor. Hur kommer det sig? Vi kanske ska lyssna mer på kvinnorna och inte bara på männens version?

Nu får du ge dig du vet inte vad du pratar om. Läs statistiken innan du öppnar munnen.

Lyssna mer på kvinnorna? Det är ju det männen är emot... att det enbart lyssnas på kvinnorn.

Män kanske ser det som en självklarhet att barnet har rätt till båda föräldrarna vilket nu forskningen visar är bäst för barnen även för små barn (Ojojoj jobbigt för alla feminister när det nu visar sig att männen hade rätt)

Kvinnor är egoistiska mytomaner som gör allt de kan för att få regera sin familj själv Och till sin hjälp har de socionom-kärringar födda på 60 talet som ser det som en självklarhet.

Sedan lagen ändrades så att gemensam vårdnad anses dåligt enbart om det är svårt för föräldrarna att komma överens så har tvister om vårdnad ökat 100%. Kvinnorna vill ha enam vårdbad och männen anmäler för att de faktiskt vill ha delad vårdnad i de fall då kvinnorna redan varit ego och sett till att ha ensam vårdnad.

Av en ren händelse så har även kvinnorna börjat anmäla männen för att hota, slåss och tjaffsa i mkt stor omfattning. Så antingen har männen helt plötsligt börjat hota mer efter att lagen ändrades eller så har kvinnorna börjar påstå det mer, vilket tror du är fallet?
Citera
2017-09-27, 05:26
  #71
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoBandit
Nu får du ge dig du vet inte vad du pratar om. Läs statistiken innan du öppnar munnen.

Lyssna mer på kvinnorna? Det är ju det männen är emot... att det enbart lyssnas på kvinnorn.

Män kanske ser det som en självklarhet att barnet har rätt till båda föräldrarna vilket nu forskningen visar är bäst för barnen även för små barn (Ojojoj jobbigt för alla feminister när det nu visar sig att männen hade rätt)

Kvinnor är egoistiska mytomaner som gör allt de kan för att få regera sin familj själv Och till sin hjälp har de socionom-kärringar födda på 60 talet som ser det som en självklarhet.

Sedan lagen ändrades så att gemensam vårdnad anses dåligt enbart om det är svårt för föräldrarna att komma överens så har tvister om vårdnad ökat 100%. Kvinnorna vill ha enam vårdbad och männen anmäler för att de faktiskt vill ha delad vårdnad i de fall då kvinnorna redan varit ego och sett till att ha ensam vårdnad.

Av en ren händelse så har även kvinnorna börjat anmäla männen för att hota, slåss och tjaffsa i mkt stor omfattning. Så antingen har männen helt plötsligt börjat hota mer efter att lagen ändrades eller så har kvinnorna börjar påstå det mer, vilket tror du är fallet?
Väldigt sanningsenligt. Bra skrivet. Man är dömd på förhand och under processen är det som om mamman har ensam vårdnad. Allt är till mammans fördel under själva processen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback