Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-08, 16:28
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
På vilket sett? Sen att det är lite äpplen och apelsiner är ju en annan sak, har du en bättre jämförelse är jag idel öra.



Kontakta föräldrar och behandlingshem...? Varför? Och till vilken nytta? Så att hans föräldrar ska ligga sömnlösa och ringa till honom så alla inblandade får ännu mer ångest?

Nä, dåliga förslag att kontakta familj, behandlingshem (och socialtjänst, polis, sjukvård bör man heller inte göra då det oftast ställer till mer än vad det gör nytta)
På det sättet att cancersjuka skulle tycka att det var en ”walk in the park” med några månaders, kanske år av dåligt mående om de visste att de skulle bli friska av detta. Dom får inga garantier och går förmodligen igenom ett liknande helvete ändå.


Jag har själv haft ett långt aktivt beroende skall nämnas, så jag vet mycket väl vad det innebär.

Jag tycker precis som du att man ska visa medkänsla med en kompis i ett beroende, jag ser inte ens problem med att vid ett engångstillfälle sponsra substans för att klara dagen, om än bara för att va lite schysst. Men beroende är i de flesta fallen nåt man ådragit sig själv under lång tid.
__________________
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2018-10-08 kl. 16:36.
Citera
2018-10-09, 22:54
  #50
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
På det sättet att cancersjuka skulle tycka att det var en ”walk in the park” med några månaders, kanske år av dåligt mående om de visste att de skulle bli friska av detta. Dom får inga garantier och går förmodligen igenom ett liknande helvete ändå.


Jag har själv haft ett långt aktivt beroende skall nämnas, så jag vet mycket väl vad det innebär.

Jag tycker precis som du att man ska visa medkänsla med en kompis i ett beroende, jag ser inte ens problem med att vid ett engångstillfälle sponsra substans för att klara dagen, om än bara för att va lite schysst. Men beroende är i de flesta fallen nåt man ådragit sig själv under lång tid.


Jag lånar alltid ut till mina missbrukande vänner. Sovplats finns också om det krisar.

Gillar inte folk som tror de ska "röka ut" missbruket, eller låta de "slå i botten"...

Utan alla bieffekter från typ rättsliga påföljder, påföljder av att umgås med kriminella, av att vara kriminell & ekonomiska å allt möjligt så skulle de ju inte va så jävla jobbigt att behöva knarka lite för å orka med. Har vi gjort i alla tider.
Citera
2018-10-10, 08:30
  #51
Medlem
Din kompis är körd, tyvärr.
Och visst, låna du ut din soffa och känn dig god o duktig tills du inte kan hitta silverbesticken längre.
Droger gör ngt med människor ,och det blir inte bättre..
Dina fötter betyder dina steg.
Easy as that
Citera
2018-10-22, 08:19
  #52
Medlem
Glöm och gå vidare. Din vän skiter ju i dig och stjäl bara energi. Du sviker ingen, det är pundaren som sviker dig och sin fru och barn. Vill ha verkligen inte sluta så finns det nada du kan göra och släpp inte in fanskapet som något pucko här föreslog. Du kommer bara bli utnyttjad och manipulerad.

Lev ditt liv istället. Människor gör sina egna val.

Trött på pajasar som i denna tråd som tycker vi ska dalta med idioter, det är delvis därför samhället ser ut som det gör.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback